خلاصه ماشینی:
"» وی در ادامه،با اشاره به تمایز بین کودکی، نوجوانی و بزرگسالی،میگوید:«اگرچه به دقت علیرضا کرمانی: از سویی،نوجوانی شروع تلقی فرد از خود به عنوان موجودی مهم است و اگر جوانی را مرحلهء تثبیت«خود»روانی و اجتماعی فرد بدانیم که او را وارد دنیای نقشهای اجتماعی و بزرگسالانه میکند،باید دوران نوجوانی را مرحلهء سیالیت دانست برای عملیاتی کردن مفهوم جامعهشناختی نوجوانی، قبل از هر چیز باید آن را سنخی جمعیتشناختی در نظر گرفت که اگرچه تصور و تصرف استانداردی در مورد محدودههای سنی آن وجود ندارد،کم و بیش تصویری از محتوای آن داریم نمیتوان مرزهای کودکی و بزرگسالی را تشخیص داد،شاید انجام این کار در مورد جوانی و نوجوانی آسانتر باشد.
» لیلا رستگار،سردبیر نشریهء دوچرخه، نوجوانی را اینگونه تعریف میکند: «علاوه بر تعاریف کلاسیک و مدرنی که در این زمینه وجود دارد،نوجوانی برای ما مجموعهای از افراد 12 تا 17 سال است که هزاران هزار دنیای تصویر نشده و بکر را همراه خود دارند؛دنیاهایی پر از تصاویر متنوع،از شادترین تا غمگینترین،پرهیجانترین تا ساکنترین و در مجموع پر از تغییر و تحول.
مهمتر از همه آنکه مطالب نشریه باید در زمان حال و به روز باشد و کاری کند که بچهها نیز در زمان حال زندگی کنند رستگار نیز اولین قدم برای انتشار یک نشریهء خوب نوجوانان را شناخت نوجوانان و در واقع مخاطبشناسی میداند و میافزاید: «مخاطبشناسی به این معنی نیست که کتابهای روانشناسی را باز کنیم و بگوییم که مثلا نوجوان به دنبال هویت یا استقلال است و..."