خلاصه ماشینی:
"در نتیجه بر عهده خانوادهها،دبیران و مشاوران مدارس است که راهها و چگونگی مقابله با این ترسها را به کودکان آموزش دهند تا بهتر بتوانند بر ترسهایشان غلبه کنند.
دوم آنکه ترسها باید در طول داستان برطرف شوند و سرانجام این که تدابیر پنهان و آشکار شخصیتها،درست مانند امکانات داخل و خارج قصه،در داستان قابل تشخیص باشند تا بچهها با بهرهگیری از این تدابیر،بر ترسهایشان غلبه کنند.
ای ال،کمکهای دیگری را نیز برای درک بهتر تدابیر و انتخابهای شخصیتهای داستان،لازم میداند؛مثل: *چطور شخصیتها رشد و تغییر میکنند؟ *چطور آنها از پس مشکلاتشان برمیآیند؟ *چه چیزی را شخصیتها در طول قصه یاد میگیرند؟ *اعمال شخصیتها چه چیزی را به ما(خوانندگان)میآموزد؟ *اگر خواننده جای یکی از شخصیتها میبود،چه کار میکرد؟ بعد از بحث روی شخصیتها و اعمالشان،سوالها میتوانند به کودکان در برقراری رابطه بین احساساتشان،عقایدشان و اعمالشان در مقایسه با شخصیتهای داستان هم یاری دهند.
بعد از خواندن این کتاب با صدای بلند،مشاور میتواند بحث و گفتگو را شروع کند و به کودکان اجازه دهد راجع به راههایی که بانی برای فرار از مادر خودش برمیگزیند،حرف بزنند و همچنین،از راههایی که مادر بانی به کمک بانی فراری میآید.
همچنین،برای کمک به بچهها به منظور یادآوری حوادث داستان،مشاور میتواند مواد لازم برای تهیه کیک رعد و برق را نیز با خود به کلاس بیاورد و به کودکان اجازه دهد در درست کردن و پختن کیک مشارکت داشته باشند.
به همان میزان که ترس بچهها از حملات و جنگ و فعالیتهای تروریستی،روز به روز در حال افزایش است بر عهده ماست که به آنها یاد دهیم که چطور بر ترسها غلبه کنند."