چکیده:
جمع آوری اطلاعات عملکرد و استفاده مناسب از آن باعث رشد و بهبود عملکرد می شود. کیفیت مدیریت به کیفیت تصمیم و درک سازمانی وابسته است. کیفیت تصمیم و درک سازمانی وابسته به کیفیت اطلاعات است و کیفیت اطلاعات به کیفیت اندازه گیری و تناسب آن بستگی دارد. بنابراین اندازه گیری و دقت آن نقش کلیدی در موفقیت سازمان دارد. سازمان بدون استفاده از یک سیستم اندازه گیری عملکرد که براساس استراتژی، عملکرد کلیه اجزای سازمان را لحظه به لحظه کنترل و نظارت کند نمی تواند اهداف استراتژیک خود را محقق کند. فرایند انتخاب بهترین روش اندازه گیری عملکرد با استفاده از نظرات خبرگان انجام شده است. جهت ارزیابی سیستم های اندازه گیری عملکرد از روش TOPSIS FUZZY استفاده شده است. جهت آزمون روابط علی پرسشنامه و برای پردازش آن نرم افزار SPSS بکار برده شده است. بهترین روش کارت امتیازی متوازن شناخته شد و نقص های آن در روش بهینه ارایه شده برطرف گردید
خلاصه ماشینی:
٤- توسعه مدل کارت امتیاز متوازن (BSC) با توجه به بررسی های انجام شده نتایج زیر در رابطه با ضعف های مدل کارت امتیاز متوازن (BSC) حاصل می شود: • سیستم های خودارزیابی برای تعالی کسب و کار شامل مدل دمینگ ، مالکولم بالدریج و تعالی سازمانی(EFQM) با آنکه سیستم های مدیریت کیفیت جامع هستند و محور اساسی کار آنها کیفیت است .
با توجه به موارد فوق الذکر مدل کارت امتیاز متوازن برای ارزیابی مفروضات استراتژی، فرایند استراتژی و اندازه گیری عملکرد توسعه یافت که در شکل ٤ ارائه شده است .
P. , "Transformation the Balanced Scorecard from performance measurement to strategic management: part II", Accounting Horizons, vol.
, "Performance measurement in business process outsourcing decisions: Insight from four case studies", Strategic Outsourcing Journal, vol.