چکیده:
بکارگیری فناوری اطلاعات به طور عام و تجارت الکترونیک به طور خاص در صنعت بیمه، تغییرات اساسی را در بخش های مختلف آن ایجاد خواهد کرد. از ابعاد بکارگیری فناوری اطلاعات ، استفاده از اینترنت در فرآیند بازاریابی شرکتهای بیمه است. توسعه صنعت بیمه در ایران با وجود ظرفیتها و قابلیتهای گسترده در کشور با موانع بسیاری روبروست که عمده ترین آن نبود زیرساختهای لازم جهت اجرایی نمودن استفاده از تکنولوژی است. تحقیق حاضر را میتوان براساس نوع هدف از نوع تحقیقات کاربردی به شمارآورد همچنین این پژوهش را میتوان جزء تحقیقات توصیفی نیز به شمارآورد. روش انجام این پژوهش نیز پیمایشی است زیرا از طریق تجزیه و تحلیل پاسخ و پرسشهایی که به دقت تدوین شدهاند به نتایج حاصله دست یافته ایم. جامعه آماری این پژوهش را کلیه کارکنان و نمایندگیهای بیمه ایران در استان زنجان شکل میدهد که تعداد آنها 102 نفر میباشد. هدف از این تحقیق بررسی رابطه بین استفاده از اینترنت در صنعت بیمه با بازاریابی بیمه عمر میباشد. که نتایج حاصل از این تحقیق نشان داده بین اینترنت با بازاریابی بیمه عمر، تسهیل ارتباطات، تسهیل تحقیقات بازاریابی، افزایش فروش بیمه عمر، بهبود چهره تجاری، کاهش هزینهها و مزیت رقابتی رابطه معناداری وجود دارد.
خلاصه ماشینی:
جدول٣ بررسی رابطه میان شش فرضیه (رجوع شود به تصویر صفحه) با توجه به جدول ٣ ضریب همبستگی بین دو متغیر )بکارگیری اینترنت و تسهیل ارتباطات در بازاریابی بیمه عمر( برابر ٠/٦٤٢،و سطح معناداری آزمون برابر٠/٠٠٠ میباشدکه با توجه به این که سطح معناداری ازمون از میزان خطای قابل پذیرش)٠٠٦=α( کمتر میباشد پس میتوان نتیجه گرفت که این فرضیه نیز مورد تأیید قرار گرفته است.
با توجه به جدول ٣ ضریب همبستگی بین دو متغیر)بکارگیری اینترنت و تسهیل تحقیقات بازاریابی بیمه عمر( برابر ٠/٤٣٣،و سطح معناداری آزمون برابر ٠/٠٠٠ میباشد و چون سطح معناداری ازمون از میزان خطای قابل پذیرش )٠٠٦=α( کمتر میباشد ، پس میتوان گفت که این فرضیه مورد تأیید قرار گرفته است.
با توجه به فرضیه جدول ضریب همبستگی بین دو متغیر )بکارگیری اینترنت و افزایش فروش بیمه عمر(برابر ٠/٦٦٦،و سطح معناداری آزمون برابر ٠/٠٠٠ میباشد و چون سطح معناداری ازمون از میزان خطای قابل پذیرش )٠٠٦=α( کمتر میباشد، پس میتوان گفت که این فرضیه مورد تأیید قرار گرفته است.
با توجه به جدول ٣ ضریب همبستگی بین دو متغیر )بکارگیری اینترنت و بهبود چهرة تجاری(برابر ٠/٦٠٢،و سطح معناداری آزمون برابر ٠/٠٠٠ میباشد و چون میزان سطح معناداری ازمون از میزان خطای قابل پذیرش)٠٠٦=α( کمتر میباشد، پس میتوان نتیجه گرفت که این فرضیه نیز مورد تأیید قرار گرفته است.
با توجه به جدول ٣ ضریب همبستگی بین دو متغیر )بکارگیری اینترنت و کاهش هزینههای بیمه عمر(برابر ٠/٦٦٣،و سطح معناداری آزمون برابر ٠٠٠ /٠ میباشد و چون سطح معناداری ازمون از میزان خطای قابل پذیرش )٠٠٦=α( کمتر میباشد، پس میتوان نتیجه گرفت که این فرضیه نیز مورد تأیید قرار گرفته است.