چکیده:
راﺑﻄﻪ ﺑﯿﻦ ﺗﺎﺛﯿﺮ ﻋﻮاﻣﻞ ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ ﺑﺮ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﭘﺎﯾﺪار ﺷﺮﮐﺖ ﺑﺎ ﺗﺎﮐﯿﺪ ﺑﺮ ﻧﻘﺶ ﻗﺎﺑﻠﯿﺖ ﻫﺎی ﻧﻮآوری و اﺳﺘﺮاﺗﮋی ﻣﺴﺌﻮﻟﯿﺖ اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﺷﺮﮐﺖ ﻣﺒﺤﺚ ﭼﺎﻟﺶ ﺑﺮاﻧﮕﯿﺰی اﺳﺖ ﮐﻪ در اﯾﻦ ﻣﻘﺎﻟﻪ ﺑﻪ ﺑﺮرﺳﯽ آن در ﺷﺮﮐﺖ ﻫﺎی واﻗﻊ در ﺷﻬﺮک ﺻﻨﻌﺘﯽ ﺷﻤﺎره 1 زﻧﺠﺎن ﭘﺮداﺧﺘﻪ ﻣﯽ ﺷﻮد. ﻫﻢ اﮐﻨﻮن ﻣﺮاﮐﺰ آﮐﺎدﻣﯿﮏ و ﺳﺎزﻣﺎن ﻫﺎی ﻣﻬﻢ ﺑﯿﻦ اﻟﻤﻠﻠﯽ ﺑﻪ ﻃﻮر ﺟﺪی اﯾﻦ ﻧﮕﺎه را در دﺳﺘﻮر ﮐﺎر ﺧﻮد ﻗﺮار داده اﻧﺪ ﺗﺎ از ﭘﯿﺎﻣﺪﻫﺎی ﻣﻨﻔﯽ ﻧﮕﺎه ﺗﮏ ﺑﻌﺪی ﺳﻨﺘﯽ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﭘﺎﯾﺪار ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ ﭘﺮﻫﯿﺰ ﮐﻨﻨﺪ. ﯾﺎﻓﺘﻦ راﻫﯽ ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﭘﺎﯾﺪاری ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ ﻣﻮﺿﻮع ﺑﺤﺚ ﺑﺴﯿﺎری از ﮐﺘﺎب ﻫﺎ و ﻣﻘﺎﻻت در دو دﻫﻪ اﺧﯿﺮ ﺑﻮده اﺳﺖ. اﯾﻦ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﺑﻪ ﻟﺤﺎظ ﻫﺪف از ﻧﻮع ﺗﺤﻘﯿﻘﺎت ﮐﺎرﺑﺮدی و ﺑﻪ ﻟﺤﺎظ روش ﺗﺠﺰﯾﻪ و ﺗﺤﻠﯿﻞ از ﻧﻮع ﺗﺤﻘﯿﻘﺎت ﺗﺤﻠﯿﻠﯽ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ. آﻣﺎر و اﻃﻼﻋﺎت ﻣﻮرد ﻧﯿﺎز ﺗﺤﻘﯿﻖ ﺑﻪ روش ﭘﯿﻤﺎﯾﺸﯽ و از ﻃﺮﯾﻖ ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ ﮔﺮد آوری ﺷﺪه اﺳﺖ. ﺟﺎﻣﻌﻪ آﻣﺎری ﻣﻮرد ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ، ﮐﺎرﮐﻨﺎن و ﻣﺪﯾﺮان ﺷﺮﮐﺖ ﻫﺎی واﻗﻊ در ﺷﻬﺮک ﺻﻨﻌﺘﯽ ﺷﻤﺎره1 زﻧﺠﺎن ﺑﻮده ﮐﻪ از ﺑﯿﻦ ﺟﺎﻣﻌﻪ آﻣﺎری 275 ﻧﻔﺮی، ﺑﻪ روش ﮐﻮﮐﺮان ﯾﮏ ﻧﻤﻮﻧﻪ 160 ﻧﻔﺮی ﺑﺮای اﯾﻦ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ اﻧﺘﺨﺎب ﺷﺪﻧﺪ. ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ ﭘﺨﺶ ﺷﺪه از ﻧﻈﺮ رواﯾﯽ و ﭘﺎﯾﺎﯾﯽ ﻣﻮرد آزﻣﻮن ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺖ ﮐﻪ دﺳﺘﺎوردﻫﺎ ﻧﺸﺎن دﻫﻨﺪه ﭘﺎﯾﺎﯾﯽ و رواﯾﯽ ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ ﺑﻮدﻧﺪ. داده ﻫﺎی ﮔﺮدآوری ﺷﺪه ﺑﻪ وﺳﯿﻠﻪ ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ اﺳﺘﺎﻧﺪارد، ﺑﺎ ﺑﻬﺮه ﮔﯿﺮی از آﻣﺎر ﺗﻮﺻﯿﻔﯽ، ﻣﻮرد ﺗﺠﺰﯾﻪ و ﺗﺤﻠﯿﻞ ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺘﻪ اﻧﺪ. ﺑﺮای ﺑﺮآورد ﻣﺪل ﻧﯿﺰ از ﻧﺮم اﻓﺰار SPSS اﺳﺘﻔﺎده ﺷﺪه اﺳﺖ. ﻧﺘﺎﯾﺞ اﯾﻦ ﺑﺮآورد ﻧﺸﺎن ﻣﯽ دﻫﺪ ﮐﻪ ﻫﻤﻪ ی ﻣﻮﻟﻔﻪ ﻫﺎی ﻋﻮاﻣﻞ ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ، ﺗﺎﺛﯿﺮ ﻣﺜﺒﺖ و ﻣﻌﻨﯽ داری ﺑﺮ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﭘﺎﯾﺪار ﺷﺮﮐﺖ دارد؛ ﻫﺮ ﭼﻨﺪ اﯾﻦ ﺗﺎﺛﯿﺮ ﻣﺜﺒﺖ درﺑﺎره ﻣﻮﻟﻔﻪ ﻫﺎی ﮔﻮﻧﺎﮔﻮن ﻋﻮاﻣﻞ ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ ﻣﺘﻔﺎوت اﺳﺖ.
خلاصه ماشینی:
هدف نهایی این مقاله ، ارائه زنجیره ای نو در خصوص تبیین ارتباط بین بازاریابی سبز، مسئولیت اجتماعی شرکت ها، راهبری شرکتی و توسعه پایدار از طریق معرفی دامنه های جدید حوزه ی فعالیت گزارشگری مالی است .
شین ٣ و همکاران ، (٢٠١٣) در پژوهش خود تحت عنوان پایداری سازمانی در صنایع بانکی دریافتند که طراحی سایت ، مفید بودن اطلاعات ، قابل اعتماد بودن تراکنش ها، سیستم پرداخت و ارتباط مشتری به عنوان مولفه های کیفیت وب سایت در نظر گرفته شده است همچنین به این نتیجه رسیدند که کیفیت وب سایت روی عقاید و نظرات مشتریان در مورد سودمندی تاثیر گذار بوده و موجبات رضایتمندی و اعتماد آنها را فراهم می آورد.
قلمرو موضوعی: قلمرو موضوعی این مطالعه در حوزه مباحث مدیریت سازمانی بوده و به بررسی تاثیر عوامل سازمانی بر توسعه پایدار شرکت با تاکید بر نقش قابلیت های نوآوری و استراتژی مسئولیت اجتماعی شرکت می پردازد.
بنابراین مدل رگرسیونی را تشکیل میدهیم : (تکنولوژی تحقیق و توسعه ) ٠/١٠٦ - (استعداد تحقیق و توسعه ) ٠/٧٥٢ + ١/١٤٧ = قابلیت های نوآوری ب ) بررسی رابطه ی متغیرهای استراتژی مسئولیت اجتماعی شرکت و قابلیت نوآوری شرکت با توسعه ی پایداری شرکت در جدول ٤ روابط بین متغیرهای استعداد تحقیق و توسعه و تکنولوژی تحقیق و توسعه با متغیر وابسته ی قابلیت نوآوردی در غالب رگرسیون خطی دومتغیره آورده شده است .
; "Learning orientation, firm innovation capability, and firm performance", Industrial Marketing Management, Vol. 31, pp.