Skip to main content
فهرست مقالات

تعریف بازار در صنعت بانکداری

نویسنده:

مترجم:

(5 صفحه - از 39 تا 43)

کلید واژه های ماشینی : خانوارها ، وام ، خدمات ، مشتریان ، مؤسسات امانی ، بازارهای بانکی ، مؤسسات غیر امانی ، مؤسسات امانی محلی ، خدمات مالی ، گزارش‌های مالی مشتریان

خلاصه ماشینی:

"همچنین،شمار قابل توجهی از مؤسسات غیربانکی در حیطه فعالیت بازارهای بانکی وارد شده‌اند و به این‌ ترتیب،بانک‌ها می‌توانند بیشترین خطوط تولیدی را تحت الشعاع قرار دهند(از قبیل مؤسسات مالی مصرفی‌ و مؤسسات مالی رهنی) در اینجا این سوال بوجود می‌آید که آیا تراکم‌ خدمات بانکی با مفهوم بازارهای بانکی مطابقت دارد؟در پاسخ به این سوال می‌توان گفت که اگر مشتریان تمایل‌ یابند تا امور بانکی خویش را در بانک‌های پیشرفته با خدمات کامل و تراکم بال انجام دهند،یا اینکه بانک‌ها مجموعه خطوط تولیدی را در سطح وسیعی به خود اختصاص دهند،در این صورت،تحلیل سنتی این‌ موضوع ممکن است گمراه کننده باشد. به علاوه،بخش عمده‌ای‌ از خانوارها بیش از یک حساب یا وام در مؤسسه حساب‌ جاری‌شان دارند و این خود می‌تواند برای اثبات مقوله‌ تراکم خدمات مالی در یک مؤسسه مفید باشد در بررسی‌های دیگری که توسط این محققان و با توجه به‌ گزارش‌های ملی درباره امور مالی مراکز تجاری کوچک‌ در سال 1988 تا 1998 صورت گرفت،اثبات شد که این‌ مراکز نیز کاملا در نزدیکی مؤسسه‌ای قرار دارند که‌ خدمات مالی‌شان را در آنجا انجام می‌دهند. جدول شماره دو درصد استفاده خانوارها از مؤسسات مختلف در دوره 98-1989 (به تصویر صفحه مراجعه شود) تراکم خدمات مالی همانطور که قبلا ذکر شد،قضات و نمایندگان‌ ضدتر است درباره ادغام‌های بانکی،بازار محصول‌ مربوطه را اینچنین معنا کرده‌اند:بازارهای بانکی آنهایی‌ هستند که شامل طیف کاملی از خدمات ارایه شده توسط بانک‌های تجاری باشند. اگر مقامات مسوول ضدتر است پیوسته برای تعریف بازار محصول به تراکم خدمات بانکی تکیه کنند،به رغم‌ افزایش اعتماد خانوارها به تعداد کثیری از ارایه‌دهندگان‌ خدمات مالی،این امر احتمالا باعث می‌شود که‌ در نظر گرفتن مؤسسات امانی-محلی به عنوان تنها رقیب در بازار،به مراتب سخت‌تر شود."

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.