خلاصه ماشینی:
"فلسفه و پارادایم آموزش و ترویج مدیریت شبکه ای و تکثرگرا منابع طبیعی علی اصغر قاسمی 1 دکتر منصور شاه ولی 2 دکتر عبدالعلی شکر 3 دکتر غلامعباس قنبریان 4 مقدمه آموزش، ترویج و توسعه فرهنگ منابع طبیعی فعالیت های مستمری است به منظور ایجاد تغییرات مطلوب در دانش، بینش و رفتار مردم، بهره برداران و مجریان طرح ها و تسهیل مشارکت آنان در فرآیند برنامه های حفاظت، احیاء، توسعه و بهره برداری اصولی و پایدار از جنگل، مرتع ، بیابان و حوزه های آبخیز کشور.
) - تسریع انتقال یافته های تحقیقاتی از موسسات و مراکز تحقیقاتی به مجریان و بهره برداران و تشکل های تخصصی - برنامه ریزی در جهت ارتقای همکاری های فرابخشی و میان بخشی دستگاه های دولتی و غیر دولتی در امر حفظ، احیاء، توسعه و بهره برداری بهینه عرصه های منابع طبیعی - تهیه و تدوین استانداردهای آموزشی دوره های آموزش مجریان و بهره برداران منابع طبیعی - اصلاح و بازنگری دوره های آموزش مجریان و بهره برداران منابع طبیعی با مشارکت بهره برداران و تشکل های تخصصی - افزایش بهره وری دوره های آموزشی و ترویجی مجریان طرح ها و بهره برداران منابع طبیعی - بررسی اثربخشی دوره های آموزشی مجریان و بهره برداران منابع طبیعی و آبخیزداری - بهره گیری از پتانسیل نظام های صنفی کشاورزی و منابع طبیعی، شرکت های خدمات مشاوره ای و ترویجی و تشکل های مردمی در جهت آموزش، ترویج و توانمندسازی بهره برداران منابع طبیعی و آبخیزداری - به کارگیری روش های نوین آموزشی برای تغییر در دانش، بینش و مهارت مجریان و بهره برداران منابع طبیعی و آبخیزداری - فعال سازی نظام آموزش مبتنی بر آموزش آموزش دهندگان(Training of Trainers ) - گسترش فرهنگ منابع طبیعی در بین اقشارجامعه، مسئولین، کارکنان دولت، روستاییان، دهیاران و ..."