چکیده:
پژوهش حاضر با هدف بررسی میزان رعایت شرکت از الزامات محیط زیستی و بازاریابی سبز و رابطه آن با اعتبار شرکت از دیدگاه مشتریان صورت گرفته است. براین اساس، نمونه ای شامل 50 شرکت صنایع موادغذایی در شهرستان مرودشت انتخاب گردید؛ همچنین از بین تمام شهروندانی که در فاصله زمانی دو ماه از ابتدای مرداد 96 تا انتهای شهریور 96 به فروشگاه رفاه در شهرستان مرودشت مراجعه می کردند تعداد 150 نفر به عنوان نمونه به طور تصادفی انتخاب گردید و بررسی شدند. داده ها با استفاده از پرسشنامه جمع آوری شد و در نهایت داده ها با استفاده از روش رگرسیون و تکنیک مدل یابی معادلات ساختاری و نرم افزارهای لیزرل و اس پی اس اس تحلیل شدند. یافته های پژوهش نشان داد که آگاهی از بازاریابی سبز، مسئولیت اجتماعی و اعتبار شرکت بر میزان رعایت شرکت از الزامات محیط زیستی و بازاریابی سبز تاثیرگذار است و تصویرمحصول و تمایل به خرید بر اعتبار شرکت از دیدگاه مشتریان تاثیرگذار است. آگاهی از بازاریابی سبز بیشترین تاثیر را بر رعایت شرکت از الزامات زیست- محیطی و بازاریابی سبز، و تمایل به خرید بیشترین تاثیر را بر اعتبار شرکت از دیدگاه مشتریان نشان می دهد. همچنین میزان رعایت شرکت از الزامات محیط زیستی و بازاریابی سبز با اعتبار شرکت از دیدگاه مشتریان رابطه معنادار دارد.
خلاصه ماشینی:
com 2دانشیار،دانشگاه کردستان،گروه مدیریت،سنندج،ایران چکیده پژوهش حاضر با هدف بررسی میزان رعایت شرکت از الزامات محیطزیستی و بازاریابی سبز و رابطه آن با اعتبار شرکت از دیدگاه مشتریان صورت گرفته است.
ضرایب آلفای کرونباخ متغیر آلفای کرونباخ آگاهی از بازاریابی سبز 9/0 مسئولیت اجتماعی 879/0 اعتبار شرکت 851/0 تمایل به خرید 858/0 تصویر محصول 783/0 7- شاخص KMO و آزمون بارتلت در انجام تحلیل عاملی باید از این مسئله اطمینان حاصل شود که آیا میتوان دادههای موجود را برای تحلیل مورد استفاده قرارداد یا نه.
(به تصویر صفحه رجوع شود) سطح معنی داری آماره فیشر میانگین مجموع مربعات درجه آزادی مجموع مربعات مدل 000/0 79/844 237/117 139/0 1 97 98 237/117 461/13 69/130 رگرسیون باقی مانده کل با توجه به سطح معنی داری محاسبه شده توسط آزمون فیشر، فرض خطی و مستقیم بودن رابطه بین آگاهی از بازاریابی سبز و میزان رعایت شرکت از الزامات محیطزیستی و بازاریابی سبز تایید میگردد.
معنی داری رگرسیون سطح معنی داری آماره فیشر میانگین مجموع مربعات درجه آزادی مجموع مربعات مدل 000/0 36/356 734/102 288/0 1 97 98 734/102 964/27 69/130 رگرسیون باقی مانده کل با توجه به سطح معنیداری محاسبه شده توسط آزمون فیشر، فرض خطی و مستقیم بودن رابطه بین مسئولیت اجتماعی و میزان رعایت شرکت از الزامات محیط زیستی و بازاریابی سبز تایید میگردد.
و در آخر به این نتیجه دست یافتیم که میزان رعایت شرکت از الزامات محیطزیستی و بازاریابی سبز با اعتبار شرکت از دیدگاه مشتریان رابطه معنادار دارد.
The impact of Green Marketing on Intent to Buy Customers with the Intermediary role of Corporate Social Responsibility and Product Image.