چکیده:
اصل بر سرزمینی بودن حمایت از علائم تجاری است. مطابق با این اصل علامت تجاری تحت حمایت قانونی سرزمین محل ثبت است. با این حال با پیشرفت تکنولوژی و حدوث اشکال جدید آن از جمله فضای مجازی بعلت بی معنا بودن سرزمین در این فضا، مساله تعیین قانون حاکم بر نقض علائم تجاری با چالش مواجه شده است به خصوص در نقض هایی که به صورت همزمان با یک کلیک ناقض در چندین کشور و یا حتی در سطح جهان واقع می شود راهکاری در کنوانسیون های بین المللی و یا قوانین موضوعه کشورهای جهان ارائه نشده است. در این موارد موسسه حقوقی آمریکا و موسسه حقوقی مکس پلانک آلمان ضمن حمایت از اصل سرزمینی بودن حمایت از علائم تجاری در مساله نقض همزمان علائم تجاری در فضای مجازی قانون کشور با نزدیکترین ارتباط و قانون کشوری که فعل اساسی نقض یا آثار اساسی و مهم نقض در آن کشور واقع شده و یا تجارت آن متاثر شده است پیشنهاد می دهند.
In the international system of protection of trade marks Is based on the principle of territoriality of the rights it means the country that the right is created in it, determine the limitation of protection and the mark out of this country has not validity. So in the international system, the mark is not protected. in order to international protection of trade marks, international ducuments like as paris convention , madrid and trips agreements accept teritorial principle and for international protection require national treatment.In the international system of protection of trade marks Is based on the principle of territoriality of the rights it means the country that the right is created in it, determine the limitation of protection and the mark out of this country has not validity. So in the international system, the mark is not protected. in order to international protection of trade marks, international ducuments like as paris convention , madrid and trips agreements accept teritorial principle and for international protection require national treatment.
خلاصه ماشینی:
٤. ماده ٣٠١ پروپوزال شفاف ژاپن ، ماده ١٩ اصول مؤسسه حقوق بین الملل خصوصی کره (کاپیلا) و ماده ٣٠١ پروپوزال مشترک کره و ژاپن نیز به عنوان یک قاعده عام ضمن حفظ رویکرد سرزمینی ، قواعد حقوقی قابل اعمال مشابه در دعاوی مالکیت فکری پیشنهاد می دهند که به طورکلی عبارت از قانون کشور محل حمایت است .
مطابق با ماده ٣:٦٠٣ اصول کلیپ دادگاه می تواند یک قانون واحد درباره مسائل نقض و خسارات ناشی از آن در دعاوی ای اعمال کند که نقض در آن از طریق یک رسانه همزمان همانند اینترنت واقع شده و همچنین در مواردی که نقض در همه کشورهای دریافت کننده سیگنال واقع شده است .
ماده ٣٢١ اصول الی پیشنهاد می کند در تعیین قانون حاکم در مورد نقض های همزمان ، دادگاه ها باید موارد ذیل را مورد توجه قرار دهند: الف ) اقامتگاه طرفین ب ) مکان ارتباط تجاری طرفین ، در صورت نبود، مرکز اصلی فعالیت آنها پ ) محدوده فعالیت ها و سرمایه گذاری دارنده یا دارندگان حق ت ) بازار یا بازارهایی که طرفین به سمت آن ها فعالیت خود را سوق داده اند.
Intellectual Property, Principle Governing Jurisdiction, Choice of Law , and Judgments In Transnational Disputes published (2008); The American Law Institute.
Jurčys Paulius (2010); quot;Applicable Law to Intellectual Property Infringements in Japan: Alternatives to the Lex Loci Protectionis Principlequot;, International Review of Law, Computers amp; Technology, vol.