Skip to main content
فهرست مقالات

مدار تولید بیمه در ایران

نویسنده:

ISC (4 صفحه - از 27 تا 30)

کلید واژه های ماشینی : بیمه ، مدار تولید بیمه در ایران ، تولید ، تقاضا ، بیمه در ایران ، صنعت بیمه ، محصول ، فرهنگ ، خدمات ، اقتصادی

خلاصه ماشینی:

"آنچه که مورد بحث ماست این است که تحلیل مدار تولید درباره محصولی بنام«بیمه»چگونه است و چه‌ تنگناهائی مانع از تکامل این مدار در جامعه ایران‌ شده‌اند؟برای این موضوع باید سؤالات بسیاری را پاسخ‌ گفت:آیا نیاز به محصول بیمه‌ای وجود داشته یا بعنوان‌ خواستهای نو پدید وارد زندگی شده است؟منشأ نیاز به‌ بیمه چیست:حیات یا فرهنگ؟آیا بیمه‌گران انواع‌ نیازهای بیمه‌ای را درک کرده و به همه تقاضاها پاسخ‌ می‌گویند؟ تخصیص منابع در بنگاههای بیمه‌ای چگونه صورت‌ می‌گیرد؟سیستم بازاریابی و توزیع آن چگونه است؟ زیانهای جنبی یا ارزش کاهیده بیمه برای جامعه‌ کدامند و چگونه می‌توان آنها را محاسبه نمود؟تعامل‌ بین صنعت بیمه و محیط پیرامون به چه نحو در حال‌ انجام است؟آیا مصرف‌کننده نهائی بیمه از آن احساس‌ رضایت و مطلوبیت می‌کند تا مجددا با تقاضاهای بیشتر بر تداوم و سرعت مدار تولید بیمه بیفزاید؟بیمه‌گران‌ در چه شرایطی عامل پویائی و یا رکود مدار تولید بیمه‌ خواهند شد؟و... در عین حال باید اذعان نمود که در جوامع غیر مدرن از یک طرف حضور عاملی بنام علقه‌های مذهبی و فرهنگی و اعتقاد به تقدیر و سرنوشت در اقشاری از مردم‌ و از طرف دیگر محدودیت دامنه و شدت خطرات و حوادث باعث می‌شوند که در نظر گاه برخی نیاز کمتری به‌ ارگانهای بیمه‌ای وجود داشته باشد و پوششهای بیمه‌ای‌ کمتر مورد تقاضا واقع شود اما این مسئله رافع کلیت‌ چنین نیازی نیست و اکثریت جامعه نیز آنچنان‌ نمی‌اندیشند. اما اینکه مؤسسات(تولیدکنندگان)بیمه چگونه به‌ چنین نیازی پاسخ می‌دهند،نحوه تخصیص منابع آنها چگونه است،چگونه محصول خود را معرفی و بدست‌ متقاضی(بیمه‌گذاران)می‌رسانند محتاج بررسی و تفحص جداگانه است و تاثیر عملکرد و عرضه‌کنندگان‌ بیمه‌ای را بر نبود تقاضای بیمه‌ای در ایران بصورت‌ دقیقتری روشن خواهد نمود."

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.