Skip to main content
فهرست مقالات

بررسی و طبقه‌بندی مفاهیم استعاری مدیریت دانش:مطالعه منابع وحیانی و روایی و منابع غربی

نویسنده:

علمی-پژوهشی (وزارت علوم)/ISC (32 صفحه - از 103 تا 134)

هدف مقاله، دسته­بندی استعاره­هایی است که مفهوم دانش را تبیین و جایگاه آن را در مبحث مدیریت دانش، نمایان می­کنند. در این مقاله مفاهیم نهفته در استعاره­هایی که در متون متخصصان این حوزه، برای واژه دانش به­کار گرفته شده، بررسی می­شود و زمینه را برای پاسخ به این سوال فراهم می­آورد که دانش در سازمان­ها، چه نقش و جایگاهی دارد و چگونه باید مدیریت شود؟ برای پاسخ به این سوال، مقاله­های مدیریت دانش در تعدادی از پایگاه­های علمی به صورت روشمند مرور شد. در همین راستا و به دلیل تاکید اسلام بر نقش و اهمیت دانش، مجموعه­ای از آیات قرآن و روایات حاوی واژه علم استخراج گردید و پس از بررسی متن آیات و روایات به روش تحلیلی، مجموعه گسترده­ای از استعاره­ها، مختصّ واژه علم گردآوری شد تا با در دست داشتن یک دسته­بندی از استعاره­های دانش موجود در متون وحیانی و روایی، ضمن مروری همه جانبه بر استعاره­های دانش، بیان نتایج مدیریتی حاصل، ما را به سمت دستیابی به هدفمان که نمایش جلوه ارزشمند دانش برای رشد و تعالی هر سازمان است هدایت کند.


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.