چکیده:
هدف پژوهش حاضرء بررسی رابطه نگرش معلمان نسبت به استفاده از محتوای الکترونیکی و فناوری آموزشی
با یادگیری دانش آموزان شهر لامرد است. روش پژوهش از نظر هدف و ماهیت» کاربردی و از نظر گردآوری
دادهها» توصیفی از نوع همبستگی بوده است. جامعه آماری تحقیق» شامل کلیه معلمان شهر لامرد که در سال
تحصیلی ۹۶- ۱۳۹۵ در مدارس این شهر مشغول به تدریس بودهاند» میباشد. در این پژوهش با استفاده از روش
نمونه گیری طبقهای» نمونههای آماری به تعداد ۱۵۲ نفر انتخاب شدند. دادههای پژوهش با استفاده از دو
پرسشنامه محقق ساخته جمع آوری گردید. روایی صوری و محتوایی پرسشنامهها مورد تایید محققان و
متخصصان قرار گرفت. پایایی پرسشنامهها از طریق محاسبه ضریب آلفای کرونباخ برای پرسشنامه نگرش
معلمان نسبت به کاربرد فن آوری و محتوای الکترونیکی 83/ و پرسشنامه یادگیری901/ برآورد گردید.
دادههای حاصل, با استفاده از آمار توصیفی» آزمون فریدمن و ضریب همیستگی پیرسون تجزیه و تحلیل گردید.
نتایج نشان داد که بین نگرش به استفاده از محتوای الکترونیکی و فناوری آموزشی با بادگیری دانش آموزان
رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. همچنین» یافتهها نشان داد که محتوای الکترونیکی و رسانه آموزشی به روز
و کارآمد. انگیزه و تسلط معلمان در به کا رگیری رسانههای آموزشی باعث ایجاد انگیزه یادگیری در
دانش آموزان آنان می گردد.
خلاصه ماشینی:
"نتایج توصیفی مربوط به متغیرهای پژوهش متغیر میانگین انحراف معیار میانه مد کمینه بیشینه تسلط معلمان در بهکارگیری فناوری در تدریس 09/4 68/0 4 4 1 5 تدریس بر اساس محتوای الکترونیک 20/4 55/0 4 4 1 5 آموزش مبتنی بر وب 62/3 56/0 3 3 1 5 تنوع رسانه¬های آموزشی 60/3 51/0 4 4 1 5 نگرش معلمان نسبت به کاربرد فناوری آموزشی 85/3 34/0 4 4 1 5 یادگیری 79/3 54/0 4 4 1 5 به منظور بررسی فرضیههای پژوهش، از آزمون ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد که دادههای مربوطه در جدول 3 آمده است.
از آن جا که مقدارP-value در جدول 3 در رابطه با فرضیه اصلی پژوهش کمتر از 01/0 بوده است؛ لذا، میتوان چنین استنباط کرد که بین نگرش معلمان نسبت به کاربرد فناوری آموزشی و محتوای الکترونیکی با یادگیری دانشآموزان رابطه¬ معناداری وجود دارد.
ضریب همبستگی این از آن جا که مقدارP-value در جدول 3 در رابطه با فرضیه دوم پژوهش کمتر از 01/0 بوده است؛ لذا، می¬توان چنین استنباط کرد که بین تدریس بر اساس محتوای الکترونیک با یادگیری دانشآموزان رابطه¬ معناداری وجود دارد.
نتایج تحلیل رگرسیون چندگانه بین نگرش معلمان نسبت به کاربرد فناوری آموزشی و محتوای الکترونیکی با یادگیری دانشآموزان تصویر صفحه مراجعه شود با توجه به مقدار F و P-value مربوط به فرضیه اصلی تحقیق به آن که کمتر از 01/0 می¬باشد، می¬توان نتیجه گرفت که رگرسیون در سطح 01/0 معنادار بوده و متغیرهای پیش¬بین؛ یعنی، مؤلفههای نگرش معلمان نسبت به کاربرد فن¬آوری در تدریس می¬توانند متغیر یادگیری را پیشبینی کنند."