چکیده:
در این تحقیق به بررسی رابطه بین تفکر استراتژیک مدیران با سکون زدگی شغلی کارکنان در اداره کل آموزش وپرورش استان چهارمحال و بختیاری پرداخته می شود. در پژوهش حاضر از روش همبستگی و از نوع توصیفی استفاده شده است. حجم نمونه آماری با استفاده از فرمول کوکران 200 نفر که به صورت تصادفی ساده انتخاب شدند. جهت بررسی فرضیه ها از آزمون پیرسون و روش آمار استنباطی رگرسیون خطی، استفاده شد. یافته های تحقیق نشان دادند، بین تفکر استراتژیک مدیران و سکون زدگی شغلی کارکنان رابطه معناداری وجود دارد همچنین بین; گوش دادن به صداهای جدید توسط مدیر و سکون زدگی شغلی کارکنان رابطه معنادار و معکوس وجود دارد; بین ایجاد برقراری تعاملات جدید توسط مدیر و سکون زدگی شغلی کارکنان رابطه معنادار و معکوس وجود دارد; بین ایجاد انگیزش تازه توسط مدیر و سکون زدگی شغلی کارکنان رابطه معنادار و معکوس وجود دارد; بین استقبال مدیر از تجربه های جدید و سکون زدگی شغلی کارکنان رابطه معنادار و معکوس وجود ندارد; بین ترسیم چارچوب فکری جدید توسط مدیر و سکون زدگی شغلی کارکنان رابطه معنادار و معکوس وجود دارد.
This study examined the relationship between strategic thinkingLeadership and career plateauEmployeesin the Education Department ofChaharmahal and Bakhtiariprovince. Given the nature and purpose of this study، correlation method with descriptive design was used. Statistical sample of the research included 200 people. Data were collected. To test the hypotheses، Pearson test and inferential statistical method of linear regression were used analyze the data. The results of showed a significant relationship between the managers' strategic thinking career plateau of the employees. Moreover، there is a significant and inverse relationship between listening to new voices by the manager and career plateau of the employees. There was a significant and reverse relationship between the creation of new interactions by the manager and career plateau of employees. There was a significant and reverse relationship between the creation of new motivation by the manager and career plateau of the employees. There was no significant and reverse relationship between the manager's satisfaction with the new experiences and the career plateau of the employees. There was a significant and reverse relationship between the design of the new thinking framework by the manager and career plateau of the employees.