خلاصه ماشینی:
"2-دسترسی سریعتر به پرونده دائمی افزایش سالانه مدارک پرونده دائمی و حجیم شدن پروندهها،اشغال فضای دفتر کار مؤسسات حسابرسی بهدلیل بایگانی پروندههای دائمی در سنوات متمادی به دلیل استفاده از آن و یا بایگانی در فضای نامطلوب انبارهای مؤسسات،باعث گردید روش زیر که همانا دسترسی سرمیعتر به پرونده دائمی است به کلیه حسابرسان معرفی گردد: 1-کلیه مدارک مورد لزوم و قابل استفاده صاحبکاری که طی چندین سال حسابرسی شده،تفکیک گردد و مدارک راکد در قسمت آخر پرونده دائمی بایگانی شود.
(به تصویر صفحه مراجعه شود) مزایای رایانهای کردن پرونده دائمی و طریقه استفاده از آن ذکر این نکته ضروری است که حجم کار برای حذف پرونده دائمی با استفاده از رایانه درسال اول اجرا بالا و هزینهبر است،لیکن دارای مزایای زیر میباشد: در شروع عملیات حسابرسی یک نسخه از پرونده دائمی بهصورت لوح فشرده بر روی رایانه سرپرست حسابرسی نصب و یا به او تحویل داده میشود تا در رایانهای که در واحد موردرسیدگی در اختیار گروه حسابرسی قرار گرفته،نصب شود.
گروه پشتیبانی در دفتر مؤسسه کلیه اطلاعات تأییدیههای دریافتی را در جدولی که تحت اکسل تهیه شده است وارد مینمایند و در صورت ازوم اقدامبه اسکن تاییدیه مینماید و به ردیف جدول لینک میشود(بنابراین تماس و یا حضور نماینده واحد مورد رسیدگی و تلف شدن وقت حسابرسان به حداقل میرسد).
پس از دریافت تأییدیهها واحد پشتیبانی قبل از بایگانی نمودن اصل فرم تأییدیهدر پرونده حسابرسی و یا ارسال برای گروه حسابرسی،آن را در جدول تأییدیههای هر شرکت وارد میکند جدول باید به شکلی طراحی شود تا ابتدا، مانده تراز آزمایشی و مانده طبق تاییدیه را مقایسه نماید."