چکیده:
هدف از اجرای این پژوهش، ارزیابی فرهنگ یادگیری دانشجویان رشته معماری و شناسایی نقاط ضعف و قوت آن بود. پژوهش از حیث هدف، کاربردی و از لحاظ نحوه گردآوری داده ها با رویکردی کیفی بود که به روش موردی تبیینی اجرا شد. در این پژوهش با اعضای هیئت علمی، مدیران آموزشی و دانشجویان مقطع دکتری رشته معماری مصاحبه نیمه ساختمند صورت گرفت. داده های مصاحبه با استفاده از تحلیل مضمون (به روش قالب مضامین) تحلیل شد. خرده مقوله های استخراج شده مطابق با چهارچوب بررسی فرهنگ یادگیری در سطح فردی (با مقوله های انگیزه یادگیری، نقش یادگیرنده، انتظارات دانشجویان از یادگیری، وظایف یادگیرنده)، سطح نهادی (با مقوله های تقدیر و تشویق نوآوری آموزشی، قوانین رسمی و غیر رسمی، بهبود کیفیت زمینه یادگیری، توسعه هیئت علمی، توانمندسازی ظرفیت آموزش) و سطح تعاملی (با مقوله های فضای یادگیری، ساختار محتوا، هدف ها، رسانه، ارزشیابی، روابط استادان با دانشجویان، استاد، چهارچوب زمان) طبقه بندی و ارائه شد.
The aim of study was Survey (strengths and weaknesses) of architecture students learning culture. The purpose of the study was applied and the qualitative approach to the case study method determination of data collection was conducted. In this study، semi-structured interviews was conducted with eight members of the faculty، educational administrators and PhD students Architecture. Content analysis using the method of categorization conducted to analyze the results of interviews and because the interview was based on the conceptual framework derived from check the background، with content analysis (Template Analysis) was used in analysis and categorization of qualitative data. Categories obtained were classified and presented in accordance with the framework of a learning cultureat at three levels individual with Categories: (motivation to learn، the role of the learner، students' expectations of learning، learner tasks)، institutional with Categories: (cum encourage and education innovation، formal and informal rules، improve the quality of the learning context، faculty development، empowerment training capacity) and interactive with Categories (learning space، content and knowledge structure، goals، media، evaluation teacher relations with students، faculty، time frame.
خلاصه ماشینی:
خرده مقوله هاي استخراج شده مطابق با چهارچوب بررسي فرهنگ يادگيري در سطح فردي (مقوله هاي انگيزه يادگيري، نقش يادگيرنده ، انتظارات دانشجويان از يادگيري، وظايف يادگيرنده )، سطح نهادي (مقوله هاي تقدير و تشويق نوآوري آموزشي، قوانين رسمي و غير رسمي، بهبود کيفيت زمينه يادگيري، توسعه هيئت علمي، توانمندسازي ظرفيت آموزش ) و سطح تعاملي (مقوله هاي فضاي يادگيري، ساختار محتوا، هدف ها، رسانه ، ارزشيابي، روابط استادان با دانشجويان ، استاد، چهارچوب زمان ) طبقه بندي و ارائه شد.
سپس اين مؤلفه ها با توجه به ماهيت آنها در قالب اين سه سطح ، طبقه بندي شد: سطح فردي با مقوله هاي انگيزه يادگيري، نقش يادگيرنده ، انتظارات دانشجويان از يادگيري، وظايف يادگيرنده ؛ سطح نهادي با مقوله هاي تقدير و تشويق نوآوري آموزشي، قوانين رسمي و غيررسمي، بهبود کيفيت زمينه يادگيري، توسعه هيئت علمي ، توانمندسازي ظرفيت آموزش ؛ سطح تعاملي با مقوله هاي فضاي يادگيري، ساختار محتوا، هدف ها، رسانه ، ارزشيابي، روابط استادان با دانشجويان ، استاد، چهارچوب زمان .
1. Peer Examination جدول (٣) نتايج استخراج شده مربوط به نقاط ضعف مؤلفه چهارچوب زمان (رجوع شود به تصویر صفحه) بررسي نظرات مصاحبه شوندگان مشخص ميکند که نظرات استادان و دانشجويان درباره مؤلفه چهارچوب زماني و زمان بندي درس ها و برنامه آموزشي در فرايند يادگيري، همسو است .
Faculty development in context: Changing learning cultures in Higher Education.