چکیده:
عوامل متعدی بر وفاداری مشتری از فروشگاه های دارای برند تاثیر میگذارند، شناسایی این عوامل از
اهمیت بالایی برخورداراست. در این میان مشتری به عنوان یک وجودی ادامه حیات یک سازمان از اولویت
خاصی برخوردار است، بخصوص برای فروشگاه های زنجیرهای که به نسبت بیشتر با مشتریان سروکار
دارند. در این پژوهش سعی میشود به بررسی ابعاد متغیر رضایت قیمتی بر تمایل به خرید و وفاداری به
برند پرداخته میشود. این پژوهش با استفاده از روش توصیفی- همبستگی انجام شده است که اقدام به
توزیع پرسشنامه استاندارد در میان مشتریان فروشگاه های زنجیرهای اتکا در شهر کرمانشاه شده است که
ضریب پایایی برای پرسشنامه ٩٤١ % محاسبه گردید. جهت بررسی فرضیه های پژوهش، از ضریب همبستگی
از طریق نرم افزارspss استفاده شد. نتایج فرضیه های پژوهش، بیانگر تایید اکثر فرضیه هاست.
خلاصه ماشینی:
اين پژوهش با استفاده از روش توصيفي- همبستگي انجام شده است که اقدام به توزيع پرسشنامه استاندارد در ميان مشتريان فروشگاه هاي زنجيره اي اتکا در شهر کرمانشاه شده است که ضريب پايايي براي پرسشنامه ٩٤١% محاسبه گرديد.
با اين حال ، علي رغم همه تحقيقات پيشين بر روي اين موضوع ، رابطه بين برچسب هاي موجود و وفاداري بر برند فروشگاهي و وفاداري فروشگاه ممکن است مبهم و يا پيچيده باقي مانده باشد، بنابراين هدف پژوهش حاضر نيز بررسي تأثيرگذاري رضايتمندي از قيمت بر ديدگاه مشتريان نسبت به اعتماد و وفاداري آن ها نسبت به کالا هاي موجود و خدمات ارائه شده در فروشگاه است شايد اميد به بازگشايي راهي به سوي بهبود اين روابط باشد.
٣. خانم مرضيه اميني پژوهشي تحت عنوان بررسي تأثير کيفيت خدمات و تصوير فروشگاه روي تصوير برند و قصد خريد براي برندهاي خصوصي را در سال ١٣٩١ به سرانجام رسانده است .
در اين پژوهش به بررسي تأثيرات مستقيم کيفيت خدمات و تصوير فروشگاه روي تصوير برند و قصد خريد براي برند ها با برند خصوصي (PLB) و با وجود متغير ميانجي آگاهي از قيمت پرداخته است .
بر اساس آزمون فرضيه هاي پژوهش ، مي توان به نتايج زير اشاره کرد : فرضيه يکم : رضايت از قيمت بر وفاداري به برند فروشگاه اثر دارد: بنابراين با توجه به نتايج به دست آمده مي توان بيان کرد که اين فرضيه تاييد مي شود.