چکیده:
امروزه، شرط انجام هر کار و برقراری هر نوع ارتباطی در سازمانها، به شدت به فنآوری اطلاعات وابسته
است، که این خود از سویی باعث افزایش سرعت و کیفیت امور شده و از سویی دیگر، بهره وری
سازمانی را تحت تاثیر قرار داده است. بنابراین سازمانها، راه حل این مساله را اجرای برنامه های
توانمندسازی تشخیص داده و تلاش کردهاند زمینه لازم برای پرورش کارکنان توانمند را
فراهم نمایند. در این تحقیق میزان رابطه و تاثیر آمادگی الکترونیکی و زیر شاخصهای آن بر
توانمندسازی کارکنان استانداری گیلان و فرمانداریهای تابعه مورد بررسی قرار گرفته و براساس هدف و
ماهیت از نوع توصیفی-پیمایشی بوده و جامعه آماری آن کلیه کارکنان رسمی و پیمانی سازمان میباشد.
تحقیق حاضر دارای ١ فرضیه اصلی و ٦ فرضیه فرعی بوده که محقق برای آزمون فرضیات و تعیین ارتباط با
توجه به نرمال بودن دادهها از آزمون رگرسیون چندمتغیره گام به گام و همچنین بمنظور تعیین سطح و
میزان آمادگی الکترونیکی و توانمندی موجود در سازمان از آزمون میانگین تک نمونه ای استفاده نمود.
در نهایت پس از انجام تجزیه و تحلیل دریافت آمادگی الکترونیکی و توانمندی بطور متوسط در کل
سازمان، در وضعیت مطلوب قرار داشته و کلیه ابعاد آمادگی الکترونیکی بر توانمندسازی شغلی کارکنان
اثر مثبت گذاشته و تمام فرضیات تحقیق نیز مورد تایید واقع شدند.
خلاصه ماشینی:
در اين تحقيق ميزان رابطه و تاثير آمادگي الکترونيکي و زير شاخصهاي آن بر توانمندسازي کارکنان استانداري گيلان و فرمانداريهاي تابعه مورد بررسي قرار گرفته و براساس هدف و ماهيت از نوع توصيفي-پيمايشي بوده و جامعه آماري آن کليه کارکنان رسمي و پيماني سازمان ميباشد.
تحقيق حاضر داراي ١ فرضيه اصلي و ٦ فرضيه فرعي بوده که محقق براي آزمون فرضيات و تعيين ارتباط با توجه به نرمال بودن داده ها از آزمون رگرسيون چندمتغيره گام به گام و همچنين بمنظور تعيين سطح و ميزان آمادگي الکترونيکي و توانمندي موجود در سازمان از آزمون ميانگين تک نمونه اي استفاده نمود.
با استفاده از نرم افزار Spss، ضريب آلفاي کرونباخ بشرح جدول ذيل محاسبه شده است (جدول :(2 جدول ٢: آماره پايايي پرسشنامه ها(آزمون کرونباخ ) (به تصویر صفحه مراجه شود) از آنجايي که مقدار ضرايب آلفاي کرونباخ بدست آمده بزرگتر از ٠/٧ ميباشد و در سطح کاملا مناسبي قرار دارد، بنابراين قابليت اعتماد (پايايي) اين پرسشنامه ها کاملا مورد تاييد و قابل قبول مي باشد.
آزمون رگرسيون چندگانه گام به گام : بمنظور تعيين ميزان تاثير آمادگي الکترونيکي بر توانمندسازي از آزمون رگرسيون استفاده کرده و فرضيه هاي مورد بررسي در اين آزمون مانند زير تعريف ميشوند: { مدل برازش داده شده معني دار نيست :Ho مدل برازش داده شده معني دار است :H١ همچنين ضريب تعين محاسبه شده در جدول ، درصدي از تغييرات متغير وابسته را نشان ميدهد که به وسيله متغيرهاي مستقل مفروض بيان ميشود.