خلاصه ماشینی:
"تعیین مدت زمان استراحت ( sdoireP pu yaL ) یکی از خصوصیات بیمه دکلهای حفاری متحرک-که شامل سکوهای فلات قاره نیست- عبارتست از افزوده شدن بندی که امکان میدهد در صورتی که واحد بیمه شده طی دوره مورد نظر نصب شده باشد،بخشی از حق بیمه بازگردانده شود بسیاری از دکلهای حفاری متحرک طی دورههایی کار گذاشته میشوند که کشتی براساس نیاز بیش از اندازه به کار گرفته شده و این وضعیتی است که طی یک دهه گذشته بسیار اتفاق افتاده است بیمهگذاران معمولا به شرطی اجازه بازگشت بخشی از حق بیمه را میدهند که دکل حفاری حداقل به مدت 15 تا 30 روز متوالی در بندر یا محل ورود تائید آنها قرار داشته باشد.
بدین ترتیب هر گونه آسیب یا خسارت وارده به دکل حفاری متحرک و پاکسازی ضایعات ناشی از حفاری جزء مسئولیتهای مقاطعه کار حفاری است (هر چند بار دیگر ممکن است استثنائاتی در این زمینه وجود داشته باشد)طبق برخی قرار دادهای حفاری مجری مسئول خسارات وارده به واحد حفاری ناشی از محل نا امن حفاری یا شرایط نامناسب بستر دریا است.
مسئولیت در مقابل شخص ثالث ( seitilibaiL ytiraP drihT ) CDAI و بسیاری دیگر از قراردادهای حفاری به جز در خصوص ادعاهای شخص ثالث ناشی از ایجاد آلودگی و آسیبها و خسارات زیر آب در این زمینه بحثی نکردهاند،به طور نظری طرفی که به احتمال زیاد از سوی مدعی شخص ثالث مورد شکایت قرار میگیرد،مجری است چرا که قرارداد حفاری شامل کنترل عملیات با مجری میباشد با این حال برخی قراردادهای حفاری فلات قاره بر پایهای مورد بحث قرار گرفتهاند که مسئولیت تامین امنیت و یافتن محل مناسب حفاری را بر عهده مقاطعه کار گذارده است."