Skip to main content
فهرست مقالات

هفت گام استراتژیک در بازاریابی خدمات بیمه (قسمت دوم)

نویسنده:

(13 صفحه - از 195 تا 207)

کلید واژه های ماشینی : بیمه ، بیمه‌گذاران ، کارکنان ، اطلاعات ، شرکت بیمه ، شکایت‌های ، خدمات ، شکایت‌های بیمه‌گذاران ، اعتراضات بیمه‌گذاران ، بازاریابی خدمات بیمه

خلاصه ماشینی:

"اصل اول:اصلاح فرهنگ سازمانی درباره اعتراضات بیمه‌گذاران بیمه‌گذاران که به خدمات شرکت بیمه اعتراض می‌کنند در مقایسه با بیمه گذارانی که مشکلی با شرکت ندارند،تمایل کمتری برای خرید بیمه دارند اما آیا تاکنون در این رابطه بررسی انجام داده‌اید؟آیا می‌دانید چند درصد از بیمه‌گذاران ناراضی به طور رسمی و مکتوب شکایت خود را به شرکت می‌دهند؟و چند درصد اصلا هیچ گونه انعکاسی از اعتراض خود به شما ارائه نمی‌کنند و به سراغ رقبا می‌روند؟ تحقیقات و بررسی‌های صورت گرفته تایید می‌کنند که اغلب بیمه‌گذاران ناراضی معمولا ترجیح می‌دهند به شرکت دیگری مراجعه کرده و یا این که سکوت اختیار کنند. اگر شما از کارکنان یا مدیران شرکت‌های بیمه هستید،آیا می‌دانید در شرکت شما چند درصد از شکایت‌های بیمه‌گذارن به مدیریت عالی منعکس نمی‌شود؟آیا تاکنون هیچ گونه بررسی در این زمینه انجام داده‌اند؟ و آیا می‌دانید چه مقدار از درآمد شرکت را به علت از دست‌دادن بیمه‌گذاران ناراضی و معترض از دست داده‌اید؟ کارکنان سازمان شما با اعتراضات بیمه‌گذاران چگونه مواجه می‌شوند؟آیا به کارکنان خود آموزش‌های لازم را برای مواجهه با اعتراضات بیمه‌گذاران داده‌اید؟ایجاد فرهنگ سازمانی به گونه‌ای که توجه به خواسته‌های بیمه‌گذاران و پی‌گیری اعتراضات آنان در آن،امری با ارزش محسوب شود نیازمند اقدامات متعددی است. شکل 9-تعامل بیمه‌گذاران در مراحل مختلف با شرکت بیمه (به تصویر صفحه مراجعه شود) برای ارزیابی کیفیت خدمات شرکت لازم است که خدمات شرکت را در هریک از این مراحل مورد بررسی قرار دهیم به عبارت دیگر: آیا بیمه‌گذاران از مساعدت و تلاش‌های کارکنان شرکت در زمان صدور بیمه‌نامه رضایت دارند؟ آیا بیمه‌گذاران از خدمات شرکت در طول مدت قرارداد رضایت دارند؟ آیا میزان رضایت بیمه‌گذاران به اندازه‌ای بوده است که به تمدید بیمه‌نامه یا خرید مجدد پوشش بیمه‌ای اقدام کنند؟ باید توجه داشت که بیمه‌گذاران در پاسخ به این سئوالات با یکدیگر متفاوتند تعدادی از بیمه‌گذاران به جمع‌آوری اطلاعات می‌پردازند اما بیمه‌نامه‌ای نمی‌خرند."


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.