خلاصه ماشینی:
"با ایجاد سایتهایی با طراحی عالی که مشاوره تعاملی فوری را ارائه نموده و نیازهای مشتریان را تجزیه و تحلیل میکنند،صنایع بسیاری موفق شدند ایرادات و موانع خصوصی نمودن تجارت الکترونیکی یک معامله غیر شخصی را بر طرف نمایند.
سایتهای اطلاعاتی:اطلاعات را عرضه نموده و سئوالات و پرسشها را به نمایندگیها یا 800 شماره تلفن ارجاع داده و یا نرخ و قیمت را به صورت به هنگام ارائه میکنند.
3. سایتهای مراکز بزرگ خرید الکترونیکی: به اصطلاح''''کانونهای عمودی‘‘یا''''مدخلهایی‘‘که خریداران و فروشندگان را جهت محصولات خاص بیمهای گرد هم میآورند،آنها با جمعآوری اطلاعات از بیمهگران مختلف،جذب شمار زیادی از بیمهگران و خریداران،ارائه نرخها به صورت به هنگام مقایسه هزینهها و کاهش هزینههای معامله ایجاد ارزش میکنند.
روشهای ارتقاء سایت بیمهگران بیمهگران در حال حاضر نام پر آوازهای دارند و نسبت به مراکز بزرگ خرید الکترونیکی از راههای زیادی جهت برقراری ارتباط با مشتریان برخوردارند.
بعضی از روشهای بهبود تواناییهای تجارت الکترونیکی و ارتقاء مطلوبیت سایتهای بیمهگران عبارتند از: 1-جذاب نمودن محتوای سایتها سایتهای بیمهای الزاما سایتهایی با اطلاعات سنگین هستند.
8-فراهم نمودن یک محیط کاملا ایمن اولین نگرانی اغلب مردم درباره سایت تجارت الکترونیکی این است که افراد غیر مجاز میتوانند شماره کارت اعتباری،شماره تامین اجتماعی و دیگر اطلاعات شخصی آنها را به دستآورند.
کارشناسان با این موضوع که تجارت الکترونیکی با نرخ فوق العادهای در حال افزایش است،موافقند و پیشبینی میکنند که احتمالا حجم آن در سال 2003 یا 2004 به 5/1 تریلیون دلار که بیانگر 10 درصد کل معاملات خرید میباشد، برسد."