چکیده:
امروزه تجهیز منابع مالی جز اصلیترین وظایف بانکها است؛ زیرا موفقیت در این زمینه میتواند عامل موفقیت در سایر زمینههای بانکی باشد. در واقع جذب سپرده محور و ستون عملیات بانکداری را تشکیل میدهد و این وظیفهی اساسی مقدم بر سایر وظایف بانکی است. از این رو هدف از پژوهش حاضر شناسایی و رتبهبندی عوامل مؤثر بر جذب سپردهی مشتریان در شعب بانک صادرات استان یزد است. در این تحقیق 10 عامل موثر بر جذب سپردهی مشتریان در بانک با در نظر گرفتن نظر خبرگان احصا شده و برای رتبهبندی آنها از روش FVIKOR استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد که دو عامل نحوهی برخورد کارکنان با مشتریان و نرخ سود سپرده بیشترین تأثیر را بر جذب سپردهها در بانک دارد. سپس بر اساس رتبهبندی عوامل موثر بر جذب سپردهها پیشنهادهایی برای تحقیقات آینده و مدیران بهکارگیری در بانکها ارائه شده است.
خلاصه ماشینی:
شناسایی و رتبه بندی عوامل مؤثر بر جذب سپرده مشتریان در بانک با استفاده از روش VIKOR فازی (مورد مطالعه : بانک صادرات استان یزد) (تاریخ دریافت : ١٣٩١/٠٩/١٨، تاریخ پذیرش : ١٣٩٢/٠٥/١٥) علی مروتی شریف آبادی ١ ـ مریم گلشن ٢ ـ مریم خوانین زاده 3 چکیده امروزه تجهیز منابع مالی، جزو اصلیترین وظایف بانک ها است ؛ زیرا موفقیت در این زمینه میتواند عامل موفقیت در سایر زمینه های بانکی باشد.
1 Linguistic variables 2 Liou & Chen جدول شماره ٢- مقادیر فازیزدایی شده اعداد فازی {مراجعه شود به فایل جدول الحاقی} سپس داده ها با استفاده از نرم اقلیدسی بی مقیاس شد که نتایج آن در جدول شماره ٣ ارائه شده است : {مراجعه شود به فایل جدول الحاقی} {مراجعه شود به فایل جدول الحاقی} بعد از آن ، مقادیر ایده آل مثبت و ایده آل منفی محاسبه شد که در جدول شماره ٤ نتایج آن ارائه شده است : (رجوع شود به تصویر صفحه) در جدول شماره ٥، برای هرکدام از معیارها، Si ,Ri ,Qi محاسبه شده است که با توجه به Qi، معیارها رتبه بندی میشوند؛ به طوری که معیاری که دارای Qi کم تری باشد، از اهمیت بیشتری برخوردار است که از بین معیارهای ارائه شده در این پژوهش ، نحوه ی برخورد کارکنان با مشتریان دارای اهمیت بیشتری و تعداد شعب دارای کم ترین اهمیت میباشد.