خلاصه ماشینی:
بر این نکته باید توجه کرد که دنیا بیارزش است و اگر تمام دنیا را به انسان بدهند - از نگاه قرآن کریم - ارزش گفتن ندارد؛ اما خداوند حضرت فاطمه( را خیر کثیر مینامد.
او کوثر را فقط در این عرصه معنا میکند؛ ولی ضمن اینکه میپذیریم این معنا از مصادیق کوثر است؛ لکن کوثر فراتر از اینهاست که البته باید اعتراف کنیم نمیفهمیم عمق وجودی شخصیت سیدة زنان عالم، حضرت صدیقة طاهره( چیست؟ (إِنَّا أَنزَلْنَاهُ فىِ لَیْلَةِ الْقَدْرِ وَ مَا أَدْرَئکَ مَا لَیْلَةُ الْقَدْرِ( اینکه حضرت به لیله القدر تشبیه شده، آنچنان که عمق لیله القدر شناخته شده نیست، عمق شخصیت حضرت نیز ناشناخته است.
این جملة امام خمینی(، معروف است که فرمود: «بدون تردید اگر صدیقة طاهره( مرد بود، پیغمبر بود.
گفتمان بصیرت و تحت تأثیر امواج باطل قرار نگرفتن؛ گاهی موج، حق است و انسان با بصیرت با آن همراه میشود؛ اما گاهی موج باطلی هست که حضرت زهرا( آموخت، نباید با موج باطل همراهی کرد؛ 9.
» امیرالمؤمنین( در نه سال زندگی مشترک، در هشتاد جنگ شرکت کرد که یکی از آنها جنگ احد بود: (لَقَدْ نَصَرَکُمُ اللَّهُ فی مَواطِنَ کَثیرَة( امام جواد( میفرمایند: «مواطن کثیره، هشتاد جنگ بوده است.
آن هفتاد و پنج یا نود و پنج روز که اگر کسی در یک کلمه بخواهیم این زندگی را خلاصه کنیم، همین حضور در عرصة تکلیف است.
حضوری با چهار ویژگی: اول: حضور بابصیرت بود: (قُلْ هذِهِ سَبیلی أَدْعُوا إِلَى اللَّهِ عَلى بَصیرَةٍ أَنَا وَ مَنِ اتَّبَعَنی( حضرت زهرا( مسئلة ولایت را تجلی توحید میدید و مواضعش را بعد از پیامبر( دفاع از همان «قُولُوا لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ تُفْلِحُوا» میدید.