خلاصه ماشینی:
"اساسا ریسکهای بالقوه به سه دسته تقسیم میشوند: صدمه مادی به امور ساخت،ماشین آلات، دستگاهها و تجهیزات صدمه مادی به اموال اشخاص ثالث صدمه بدنی به کارکنان یا اشخاص ثالث علل خسارات عمده به زیر گروههای ذیل نسبت داده میشود: آتش سوزی و خطرات طبیعی طراحی نامناسب،موقعیتهای زمین شناسی نا مساعد،خطای انسانی ماشین آلات ساخت ریسکهای مالی و سیاسی از آنجا که علل خسارات لزوما نمیتواند فقط به یک زیر گروه نسبت داده شود،در زیر عناوین کلی و عمدهای از علل یا ریسکهای خسارت را مورد بررسی قرار میدهیم: 1-آتش سوزی و خطرات طبیعی صدمات ناشی از شرایط نا مطلوب هوا (مثلا توفان یا بارش زیاد باران)به دلیل اقدامات حمایتی نا کافی و نبود مسیرهای انحراف آب.
بیمه اموال در این جا بین پوششهای بیمهای که در زیر میآید،تفاوت قائل میشویم: 1-کارساخت 2-امور نصب[و سوار کردن تجهیزات] 3-تأخیر در راه اندازی/خسارت عدم النفع 4-محمولههای دریایی 5-ماشین آلات ساخت 1-کار ساخت معمولا بیمه نامه تمام خطر پیمانکار5(CAR) یا بیمه نامه جامع پروژه6(CPI)به صورت بین المللی تنظیم میشود.
معمولا صاحبان طرح و پیمانکاران مسئولیت تعمیر و نگهداری طی یک دوره نگهداری توافق شده بعد از تکمیل کار ساخت را به یک پیمانکار دیگر واگذار میکنند،مشروط به اینکه پیمانکار دوم تعهد کند نواقص کار که در طول دوره نگهداری(معمولا 12 ماه)اتفاق میافتند،را اصلاح کند همچنین ممکن است پوشش بیمهای به این دوره برای خسارت مادی که در نتیجه نگهداری اتفاق میافتند تعمیم داده شود.
سرمایه بیمه چگونه محاسبه میشود؟ سرمایه بیمه باید برابر ارزش جایگزینی مجدد یعنی حالت نو ماشین آلات بیمه شده باشد چرا که فقط این ارزش است که می تواند به صورت عینی تعیین شود،و در مورد خسارت جزئی هزینههای تعمیر باید بدون فرانشیز نو بجای کهنه جبران شود."