چکیده:
هدف از پژوهش حاضر به منظور بررسی رابطه بین بازار یابی داخلی و رضایت کارکنان با در نظر گرفتن
نقش میانجی تناسب فرهنگی در شاغلین صنعت گردشگری در شهرستان گنبد کاووس شکل گرفته است،
تحقیق حاضر ازنظر روش گردآوری دادهها، توصیفی- پیمایشی و همبستگی ازنظر هدف کاربردی است.
جامعه آماری این تحقیق شامل تمامی شاغلین صنعت گردشگری در شهرستان گنبد کاووس بود. در تحقیق
حاضر به منظور تهیه و تعیین حجم با توجه اینکه جامعه آماری تعداد مشخصی ندارد لذا از نمونه گیری غیر
احتمالی و در دسترس بهرهگیری میکنیم. براین اساس ٣٨٤ پرسشنامه در جامعه توزیع شد، جهت
گردآوری داده ها از پرسشنامه استفاده شد. محقق؛ دادههای بهدستآمده از پرسشنامه را پس از استخراج
و طبقه بندی از طریق نرمافزا smart pls مورد تجزیه تحلیل قرار داده است. نتایج حاصل از تجزیه و
تحلیل داده ها نشان داد که بین بازار یابی داخلی و رضایت کارکنان رابطه معناداری وجود دارد. بین بازار
یابی داخلی و تناسب فرهنگی رابطه معناداری وجود دارد. بین تناسب فرهنگی و رضایت کارکنان رابطه
معناداری وجود دارد. بین بازار یابی داخلی و رضایت کارکنان با نقش میانجی تناسب فرهنگی رابطه
معناداری وجود دارد.
خلاصه ماشینی:
"ایران چکیده هدف از پژوهش حاضر به منظور بررسی رابطه بین بازار یابی داخلی و رضایت کارکنان با در نظر گرفتن نقش میانجی تناسب فرهنگی در شاغلین صنعت گردشگری در شهرستان گنبد کاووس شکل گرفته است ، تحقیق حاضر ازنظر روش گردآوری داده ها، توصیفی- پیمایشی و همبستگی ازنظر هدف کاربردی است .
رستمی و همکاران (١٣٩٤) در پژوهشی به تحلیل نقش واسطه ای رضایت شغلی و تعهد سازمانی در رابطه بین بازاریابی داخلی و مشتری گرایی کارکنان پرداختند؛ جامعه آماری این تحقیق شامل ١١٠٠ نفر از بازاریابان و سرپرستان بازاریابی شرکت های پخش دارویی و غذایی است که از بین آنها ٢٨٥ نفر به صورت تصادفی ساده و با استفاده فرمول کوکران به عنوان نمونه برای نیمه اول سال ١٣٩٢ انتخاب شدند.
جدول (٢) فراوانی ویژگیهای اعضای نمونه ویژگی افراد زیرگروه تعداد درصد مد یا نما جنسیت مرد ١١٥ ٣٠ زن ٢٦٩ ٧٠ زن تحصیلات زیر دیپام و دیپلم ١٣١ ٣٤ زیر دیپلم و فوق دیپلم ١٠٠ ٢٦ دیپلم کارشناسی ١١٩ ٣١ کارشناسی ارشد و بالاتر ٣٤ ٩ وضعیت تأهل مجرد ٣٨ ١٠ متأهل متأهل ٣٤٦ ٩٠ ٢-٤-آزمون فرضیات (به تصویر صفحه مراجعه شو د) شکل (٢) مدل اندازه گیری: ضرایب مسیر (به تصویر صفحه مراجعه شو د) شکل (٣) مدل مفهومی تحقیق : ضرایب مسیر جدول (٤) نتایج آزمون تی: آزمون فرضیه های (به تصویر صفحه مراجعه شو د)٥-بحث و نتیجه گیری در این پژوهش به بررسی رابطه بین بازاریابی داخلی و رضایت کارکنان با توجه به نقش میانجی تناسب فرهنگی پرداختیم بر این اساس فرضیه های تحقیق به وسیله ضرایب مسیر و آماره تی مورد آزمون قرارگرفته اند.
"The relationships among internal marketing, job satisfaction, relationship marketing, customer orientation, and organizational performance: An Empirical Study of TFT- LCD companies in Taiwan", Journal Human Factors and Ergonomics in Manufacturing and Service Industries, 23 (5), pp."