چکیده:
هدف از انجام این پژوهش، شناخت تاثیر استقرار فناوری اطلاعات و ارتباطات بر سیال تر شدن فرآیند
مدیریت در آموزش و پرورش شهرستان ساری است. پژوهش پیش رو، از نظر هدف کاربردی و از دید
روش، در دسته پژوهشهای توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری آن، شامل کلیه کارکنان آموزش و
پرورش شهرستان ساری به تعداد ١٠١٩٦ هستند. که دادههای لازم با پرسشنامه محقق ساخنه ٣٨ سوالی از
٣٧٥ نفر از کارکنان کارکنان آموزش و پرورش شهرستان ساری که به روش نمونه برداری تصادفی طبقهای
انتخاب شدند گردآوری شد. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از آزمون T و آزمون کلموگروف اسمیرنوف
با بکارگیری نرم افزار SPSS
انجام شد. نتایج نشان دادند که استقرار فناوری اطلاعات و ارتباطات بر توسعه توانمندی و خلاقیت و ابتکار و سازماندهی فعال و هم آفرینی کارکنان در آموزش و پرورش شهرستان ساری
تاثیر معناداری دارد.
خلاصه ماشینی:
"1Organizing مراحل سازماندهی: ١- تشخیص فعالیت های لازم برای رسیدن به اهداف و اجرای خط مشی و برنامه ها ٢- گروه بندی فعالیت ها با توجه به منابع انسانی و مادی موجود و تشخیص بهترین طریقه استفاده کردن از آنها ٣- دادن اختیار عمل و حق دستور دهی و تصمیم گیری برای انجام دادن کار به مسئول هر گروه ٤- ارتباط دادن واحدهای گروه بندی شده به یکدیگر به صورت عمودی و افقی نتیجه سازماندهی، ایجاد ساختار سازمان است .
یافته های استنباطی آزمون کولموگروف - اسمیرنوف جهت بهره گیری تجزیه و تحلیل داده ها از قواعد و آزمون پارامتریک یا غیر پارامتریک داده ها از توزیع نرمال برخوردار می باشند :H٠ داده ها از توزیع نرمال برخوردار نمی باشند :H١ <رجوع شود به تصویر صفحه> با توجه به نحوه پردازش و استفاده از داده های خام این تحقیق ، مقیاس متغیرهای مشاهده شده برای مولفه های تاثیر استقرار فناوری اطلاعات و ارتباطات بر سیال تر شدن فرآیند مدیریت در آموزش و پرورش (توسعه توانمندی کارکنان ، خلاقیت و ابتکار، سازماندهی فعال و هم آفرینی) از نوع فاصله ای می باشد.
استقرار فناوری اطلاعات و ارتباطات بر خلاقیت و ابتکار در آموزش و پرورش شهرستان ساری تاثیر معناداری داردکه با نتایج پژوهش عربیون (١٣٩٤)، همخوانی دارد این تاثیرگذاری به صورت مثبت می باشد و به واسطه آن به لحاظ آماری باید گفت ، با افزایش متغیر مستقل (فناوری طالاعات ) می توان انتظار داشت تا متغیر وابسته (خلاقیت و ابتکار) افزایش مییابد و بالعکس ."