چکیده:
هدف اصلی پژوهش حاضر، بررسی تاثیر استراتژی مدیریت دانش بر عملکرد سازمانی در هنرستانهای
فنی و حرفه ای ناحیه یک شهر کرج بود. تحقیق حاضر از نوع توصیفی است که به روش پیمایشی انجام
شده است .جامعه آماری این پژوهش، شامل کلیه هنرآموزان مدارس مذکور بود که در سال تحصیلی
٩٧ در این ناحیه مشغول کار بودند. به دلیل محدود بودن جامعه آماری، کل جامعه آماری به عنوان -١٣٩٦
نمونه پژوهش انتخاب شدند و داده ها با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته که پایایی آن مورد تایید قرار
گرفت، جمع آوری شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از شاخصهای آمار توصیفی و آزمون تی تک
نمونهای استفاده شد. نتایج تحقیق بیانگر این است که از نظر هنرآموزان مدارس هنرستان فنی و حرفه ای
ناحیه یک شهر کرج، کسب دانش دارای بیشترین نقش و ثبت دانش دارای کمترین نقش در عملکرد
سازمانی می باشند.
خلاصه ماشینی:
"بنابراین با توجه به میزان میانگین محاسبه شده (٢/٠٧) و کوچکتر بودن آن از میانگین جامعه میتوان نتیجه گرفت که از نظر هنرآموزان هنرستان های فنی و حرفه ای ناحیه یک کرج استراتژی مدیریت دانش بر عملکرد سازمانی تاثیر مثبت و معنی داری دارد؛ همچنین نتایج حاکی از این است که مولفه به کارگیری دانش دارای بیشترین میانگین (٣/٩٧) و مولفه ثبت دانش با میانگین (٢/٤٦) دارای کمترین میانگین بوده است .
این موضوع با یافته های رضائی (١٣٩٦)، محمد بیدغی و همکاران (١٣٩٥)، پورحسین و همکاران (١٣٩٥)، کشاورزی، صفری، و حمیدی راد (١٣٩٤)، رضائی، صلاحی مقدم و شعبانعلی فمی (١٣٩٣)، فضلی و علیشاهی (١٣٩١)، حاجی کریمی و منصوریان (١٣٩١)، صفر زاده ، تدین و حر محمدی(١٣٩٠)، میرغفوری، فرهنگ نژاد و صادقی آرانی (١٣٨٩)، سوبانیجا و هادیویدجوجو (٢٠١٨)، هورنر ریچ ، جمینو و سوئر (٢٠١٤)، ساینی (٢٠١٣)، زاید (٢٠١٢)، زاید، حسین و حسن (٢٠١٢)، رائو، مانسینق و اسی بریسون (٢٠١٢)، میلز و اسمیت (٢٠١١)، لیائو و همکاران (٢٠١٠)، هوانگ ، چن و استوارت (٢٠١٠) و گادبات (٢٠١٠)که نشان دادند مدیریت دانش تاثیر مثبتی بر عملکرد سازمانی در شرکت های مورد مطالعه داشته و در حقیقت پیاده سازی شیوه مناسب مدیریت دانش و استقرار آن در سازمان ها منجر به بهبود عملکرد سازمانی شده ، همسو می باشد و آنها را مورد تایید و تصدیق قرار داده است ."