خلاصه ماشینی:
ولی تدارک و نگهداری نیروی متخصص که در کارزار رقابت جهانی بتواند به مقابله برخیزد و با همردیفان خود در سطحی برابر قرار گیرد و حلال مشکلات فنی باشد کاری است که به سعهء صدر،پذیرش خطر و قدردانی و سپاسگزاری نیاز دارد،که این کسان نه آسان به دست میآیند و نه آسان به خدمت ادامه میدهند.
پرسشی که مطرح میشود این است که پالایش و پیرایش باید چگونه باشد؟آیا مدیر باید با کنجکاوی و بررسی کامل همهء کارکنانی را که در کار خود سست و ضعیف هستند یا تساهل و تسامح میکنند شناسایی و سپس آنها را باز نشسته یا بازخرید یا احیانا منفصل کند؟قطعا چنین کاری به مصلحت مؤسسه نیست.
در صورتی یک مؤسسهء بیمه در واقع امر از دیگری میتواند پیشی گیرد که کارکنان ماهرتر،ساعیتر و وظیفهشناستر داشته باشد و بتواند هزینههای خود را در سطحی پایین و متناسب نگه دارد و خدمات بهتر در اختیار مشتریان قرار دهد.
چنین رقابتی هم سلامت اقتصادی و مالی و نیروی انسانی کار را برای بیمهگر تأمین میکند و هم بیمه در جهت منافع و مصالح بیمه سیر می نماید.
خ)برای اینکه بیمه بتواند خود را با پیشرفتهای اقتصادی هماهنگ سازد و در این مسیر نماند لازم است در کشور محبوس نشود و با مؤسسههای بیمهای در کشورهای توسعه یافته ارتباط مستمر باشد.
آنچه بیشتر شرکتهای خارجی از این روابط میطلبند تحصیل معاملاتی است که سودآور باشد ولی آنچه لازم است مورد عنایت یک شرکت ایرانی قرار گیرد نباید محدود به واگذاری خطرها باشد بلکه باید به عنوان وسیلهای برای ارتقای جنبههای فنی و گشایشی برای رشد معلومات و تجارب کارکنان پیشرفتهء شرکت تلقی شود.