Skip to main content
فهرست مقالات

اهمیت بازاریابی در توسعه بیمه های بازرگانی

نویسنده:

ISC (10 صفحه - از 78 تا 87)

کلید واژه های ماشینی : بیمه، بازار، شرکتهای بیمه، صنعت بیمه، اطلاعات، صنایع، بازاریابی، بیمه‌نامه، فروش، پوششهای

خلاصه ماشینی:

"همان‌طور که مشخص است،درآمد شرکتهای بیمه‌ای از سه راه به دست می‌آید: -تمدید بیمه‌نامه‌های قدیمی -فروش بیمه‌نامه‌های جدید -درآمدهای حاصل از سرمایه‌گذاری دو روش برای مقداری کردی حجم بازار بیمه وجود دارد: -درآمد ناشی از حق بیمه -تعداد واحدهای بیمه‌پذیر متأسفانه آمار و اطلاعات جامع دربارهء واحدهای بیمه‌پذیر در ایران وجود ندارد. اسناد و مدارک موجود نشان می‌دهد که شرکتهای بیمه در واگذاری حدود اختیارات و تفویض مسؤولیتهای بیمه‌گری خویش به نمایندگان،وحدت رویه ندارند و در صورتی که‌ رئوس فعالیت بیمه‌گری را به شرح زیر تعریف کنیم،مشخص می‌شود که در خصوص کارگزاران‌ و نمایندگان بیمه با توجه به تنوع پوششهای بیمه‌ای تا چه حد می‌توان تفویض اختیار کرد: (1)کارشناسی اولیه برای صدور بیمه‌نامه (2)تعیین نرخ و شرایط با توجه به قوانین و مقررات مربوط (3)صدور بیمه‌نامه (4)کارشناسی و برآورد اولیهء خسارت (5)تعیین میزان خسارت قطعی (6)پرداخت خسارت به طور خلاصه،خدمتی که یک شرکت به یک نمایندهء خاص ارائه می‌دهد باید بازتابی باشد از ارزشی که نماینده برای شرکت دارد و این امر زمانی اتفاق خواهد افتاد که شرکت بیمه‌ اطلاعات کاملی از فعالیت نماینده‌اش داشته باشد و همواره توجه شرکتهای بیمه باید به این‌ نکته معطوف باشد که آیا واقعا می‌خواهیم فروش فراوان با زیان فراوانتر داشته باشیم؟مثال‌ نحوهء فروش شرکتهای بیمه مثال یک مسابقهء فوتبال است که اجزای آن محاسبان فنی شرکتهای‌ بیمه،بازاریابان و فروشندگان هستند و همه باید در یک راه قدم بردارند تا موفقیت حاصل شود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.