چکیده:
واکنش مدیران شرکتهای بیمه به پدیدة تجارت الکترونیکی بسیار متفاوت است.
گروهی از آنان معتقدند که اینترنت روش بازایابی و فروش بیمه.راکاملا تغییر خواهد داد
و برخی نیز معتقدند که نیاز به تعامل حضوزی اشخاص در فراگرد فروش یقینا تغییر در
شیرههای وسیع توزیع و فعالیتهای تجاری کنونی را محدود خواهد کرد. تردیدی
نیست که اینترنت بر دادوستد جهانی تاثیر بسیار زیادی دارد. اگر این تاثیر را از نظر تعداد
سایتهای اینترئنی و یا از لحاظ تعداد افرادی که به اینترنت دسترس دارند بسنجیم
تصریری کاملا واضح بهدست می آید: روند پذیرش ایتترنت سریعتر از هر تکنولوژی
پیش از آن بوده و نتایج واقعی بهدست آمده» قطعا تمامی پیشبینیهای تاریخی در مورد
رشد ایتترنت را محقق ساخته است. آمارهای کنونی نشان میدهند که تا سال ۲۰۰۳
تمداد استفاده کنندگان از اینترنت به ۵۰۰ میلیون نفر خواهد رسید. در سال ۱۹۹۹ مرکز
پژوهشی فورستر برآورد کرد که فروش بیمه از طریق شبکه اینترنت به ۲/۱ بیلیون دلار
در سال ۲۰۰۱ خواهد رسید. کاملا واضح است که این امر ناشی از گرایش به فروش
کالاها و خدمات از طریق شبکههای گسترد جهانی (وب) است. موضوعی که به همین
اندازه اهمیت دارد - اگر اهمیت آن بیشتر نباشد - قابلیت شبکه اینترنت برای کاهش
هزینههای عملیاتی کاربردهای بنگاه به بنگاه است که از طریق کاهش فراوان
هزینههای ذخیره اطلاعات عملیات و انتقال حاصل میشود. در صنعت بیمه این مساله
به معنای افزایش درخور توجه خدماترسانی کارامد و موثرتر به مشتری»
موقعیتهای جدید فروش و کاهش هزینههای فروش و بازاریابی است.
خلاصه ماشینی:
"گرچه تاکنون بیشتر موارد استفاده از تجارت الکترونیکی به بازاریابی، فروش کالاها و خدمات بر روی شبکه اینترنت محدود بوده است، در آینده تجارت الکترونیکی به گونهای گسترش مییابد که شما را به منزله یک سازمان، فلسفه کاریتان، بازارهایتان و ارزش شما نزد مشتریان نیز در بر خواهد گرفت.
برای مثال میتوان به این موارد اشاره کرد:قابلیت نماینده ارائهکننده خدمات به مشتری، در فرستادن اطلاعات خاص مورد توجه مشتری بر روی نمایشگر او، یا نمایش یک رشته صفحات خاص وب و بردن مشتری در مسیر برنامهریزی شده و در آخر گفت و گوی ویدیویی دو طرفه با نمایندگان ارائهکننده خدمات.
ابزار استاندارد نرمافزارهای استانداردی وجود دارند که به این فراگرد کمک میکنند: {L eugolatac ssenisub-E L}:یک سیستم مدیریت دادهها برای ارائه اطلاعاتی است درباره نوع فعالیت، کالاها و خدمات آن شرکت، بر روی یک سایت شبکه وب که معمولا"{L eraweruhcorb L}"نامیده میشود و ارتباط مستقیم کمی به وجود میآورد."