چکیده:
ت
هدف: در این تحقیق به دنبال این هستیم که ایا رابطه معناداری بین سرمایههای نمادین استادان دانشگاه که برخواسته
از نیازهای اجتماعی, احترام و کمال است با تسهیم دانش و فرهنگ مشارکت تیمی وجود دارد؟ روش: جامعه, اعضای
هئیت علمی دانشگاه دولتی ایلام است. نمونه تحقیق به روش خوشهای چند مرحلهای و برابر با ۱۱۰ نفر میباشد.(آلفای
کرون باخ برای سرمایه نمادین و تسهیم دانش و فرهنگ مشارکت تیمی برابر با ی درم میباشد. آبزار
جمع آوری اطلاعات از طریق پرسش نامه محقق ساخته است. یافتهها: در این راستا دو سوال مطرح شد که به بررسی
رابطه سرمایه نمادین با تسهیم دانش و فرهنگ مشارکت تیمی پرداختهایم که میزان این رابطه به ترتیب برابر با ۰۰۷۱ و
۹ میباشد. نتیجه گیری: افرادی که سرمایههای نمادین مبتنی بر الگوی ایرانی - اسلامی و یا دینی و اخلاقی دارندء
اطلاعات و دانش به دست آورده خود را بدون هیچ چشم داشت و منفعت طلبی در اختیار سایر هم سازمانیها و هم
گروهیهای خود قرار میدهند و با سایر اعضای گروه و تیم خود (یا سازمان) مشارکت میکنند.
خلاصه ماشینی:
بررسی تاثیر سرمایه نمادین بر تسهیم دانش و فرهنگ مشارکت تیمی در آموزش عالی مورد مطالعه ، اعضای هیئت علمی دانشگاه دولتی ایلام ولی محمد درینی * احسان نامدار جویمی ** چکیده : هدف : در این تحقیق به دنبال این هستیم که ایا رابطه معناداری بین سرمایه های نمادین استادان دانشگاه که برخواسته از نیازهای اجتماعی ، احترام و کمال اســت با تســهیم دانش و فرهنگ مشارکت تیمی وجود دارد؟ روش : جامعه ، اعضای هئیت علمی دانشگاه دولتی ایلام است .
حال یکی از ســازمان های مهم در جامعه دانشگاه ها است که مسئولیت مهم آموزش عالی را به عهده دارد و از این میان بار ســنگین آموزش و تربیت نیروی های انســانی جامعه ســاز کشــور را بر دوش دارد و هر چه میزان مشارکت و انتقال دانش استادان و تبادلات اطلاعات و مشــارکت در تیم های اموزشی و پژوهشی در میان استادان بیشتر باشد، وظیفه اموزش به دانشجویان بهتر انجام خواهد شد(در برخی موارد استادان دانشگاه به جای تشکیل گروه های اموزشــی و پژوهشی با سایر استادان و دانشجویان به دنبال تک روی و انجام گروه های فردی با دانشــجویان هستند و مشــاهده می شود که استادان دانشــگاه با هم همکاری پژوهشی و اموزشــی ندارند و یا اطلاعات خود را برای خود نگه میدارند و حاضر نیســتند که با ســایر اســتادان و دانشجویان دانش و اطلاعات خود را در میان بگذارند و به جای همکاری با هم و انجام پژوهش های گروهی در ســطح وسیع به دنبال تک روی و رهبری گروه های نامنسجم و پراکنده دانشجویی هستند، اما در دانشگاه های مهم جهان بیشتر مشاده می شود که استادان با هم گروه های بزرگ پژوهشــی تشــکیل میدهند و دانشــجویان را به کارهای پژوهشی از جوانب مختلف مسئله مشغول کرده و مسئله های بزرگی را حل می کنند و به عبارتی نظریات و تحقیقات وســیع انجام میدهند، اما در کشــور ایران به خاطر تک روی اســتادان در برخی دانشــگاه ها این مهم عملی نمی شــود و برخی اســتادان گروه های پراکنده و تحقیقات تک مطالعه ای یا مطالعه موردی دارند و از این رو نمی توانند دانش در سطح وسیع به وجود آورند و یا دارای نظریات جهان شمول و قابل قبول در سطح کشور و یا جهانی شوند).