چکیده:
هدف اصلی این پژوهش، بررسی چگونگی تاثیرگذاری روش آموزش تلفیقی یادگیری مشارکتی و یادگیری در حد تسلط به عنوان یک روش کارامد و مفید برای کمک به تحصیل جهشی دانشآموزان، به منظور کاهش هزینههای مادی، معنوی و زمانی دوران تحصیل بود. بدین منظور در یک پژوهش شبه آزمایشی تعداد 25 نفر از دانشآموزان یکی از مدارس راهنمایی داوطلب شهر تهران، که معیارهای مورد نظر سازمان آموزش و پرورش در خصوص شرکت در دورة جهشی را داشتند، به روش نمونهگیری تصادفی انتخاب شدند و پرسشنامههای خود کارامدی شرر ( 1982 ) و عزت نفس کوپر اسمیت ( 1967 )، را تکمیل کردند سپس دوره آموزشی به مدت 45 روز متوالی و 11 ساعت در هر روز، اجرا شد. پس از اتمام جلسات آموزشی، در مرحله پسآزمون، پرسشنامههای به کار رفته در پیش آزمون، اجرا گردید. تحلیل آماری تحلیل واریانس یک طرفه با اندازهگیری را نشان داد. مکرر افزایش معنادار درخود کارامدی، و عزت نفس در سطح
خلاصه ماشینی:
تأثیرروش آموزش تلفیقی یادگیری مشارکتی ویادگیری در حدتسلط برخودکارامدی ،عزت نفس وپیشرفت تحصیلی ١منیر کلانتر قریشی * چکیده هدف اصلی این پژوهش ، بررسی چگونگی تأثیرگذاری روش آموزش تلفیقی یادگیری مشارکتی و یادگیری در حد تسلط به عنوان یک روش کارامد و مفید برای کمک به تحصیل جهشی دانش آموزان ، به منظور کاهش هزینه های مادی ، معنوی و زمانی دوران تحصیل بود.
بدین منظور در یک پژوهش شبه آزمایشی تعداد ٢٥ نفر از دانش آموزان یکی از مدارس راهنمایی داوطلب شهر تهران ، که معیارهای مورد نظر سازمان آموزش و پرورش در خصوص شرکت در دورة جهشی را داشتند، به روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند و پرسشنامه های خود کارامدی شرر (١٩٨٢) و عزت نفس کوپر اسمیت (١٩٦٧)، را تکمیل کردند سپس دوره آموزشی به مدت ٤٥ روز متوالی و ١١ ساعت در هر روز، اجرا شد.
Senko & Miles مشارکتی و امکان تأمین بازخورد و استفاده از روش های تصحیحی نظام مند برای معلمان را فراهم و از این طریق انسجام و تمرکز هر چه بیشتر را در کار گروهی دانش آموزان ایجاد می کند (عالی ، ١٣٨٢).
Mutlu, Balbag & Cemerk روش پژوهش جامعۀ مورد مطالعه این تحقیق را کلیۀ دختران پایۀ اول راهنمایی شهر تهران تشکیل دادند.
نتیجه گیری هدف از این پژوهش بررسی تأثیرگذاری ترکیب دو روش آموزشی یادگیری مشارکتی و یادگیری در حد تسلط بر خودکارامدی ، عزت نفس و پیشرفت تحصیلی در ارتقاء پایۀ دانش آموزان اول راهنمایی به سوم راهنمایی بود.
Improving science and technology education achievement using mastery learning model.