چکیده:
هدف این پژوهش، بررسی عوامل موثر در تخصیص زمان آموزش استانداردهای گزارشگری مالی بینالمللی است. مطالعه پیشرو از نوع پیمایشی- کاربردی است. بررسی موضوع از طریق پرسشنامه و نمونهگیری از 126 نفر از مدرسان حسابداری سطح کشور صورت گرفت. برای تحلیل یافتهها در قالب 1 فرضیه اصلی و 6 فرضیه فرعی از رگرسیون حداقل مربعات معمولی و شیوه مقطعی استفاده شد. یافتههای پژوهش نشان داد که عوامل نگرش نسبت به استاندارد گزارشگری بینالمللی، تعداد اعضای هیئت علمی، تجربه مدرسان و کیفیت منابع آموزشی مورد تایید قرار گرفت، اما تاثیر ساعت تدریس مدرسان و نوع موسسه آموزشی در زمان تخصیص داده شده به آموزش استانداردهای گزارشگری مالی بینالمللی مورد تایید قرار نگرفته است. این پژوهش نشان داد که برای افزایش کیفیت و اثربخشی آموزش استانداردهای گزارشگری بینالمللی باید به موارد موثر در تخصیص زمان بیش از پیش توجه نموده تا با توجه به اهمیت موضوع، کیفیت آموزش این مقوله افزایش یابد.
خلاصه ماشینی:
com علی خلیفهشریفی کارشناسارشد حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد شیراز، گروه حسابداری، شیراز چکیده هدف این پژوهش، بررسی عوامل موثر در تخصیص زمان آموزش استانداردهای گزارشگری مالی بینالمللی است.
یافتههای پژوهش نشان داد که عوامل نگرش نسبت به استاندارد گزارشگری بینالمللی، تعداد اعضای هیئت علمی، تجربه مدرسان و کیفیت منابع آموزشی مورد تایید قرار گرفت، اما تاثیر ساعت تدریس مدرسان و نوع موسسه آموزشی در زمان تخصیص داده شده به آموزش استانداردهای گزارشگری مالی بینالمللی مورد تایید قرار نگرفته است.
هدف این پژوهش، بررسی عوامل موثر در تخصیص زمان آموزش استانداردهای گزارشگری مالی بینالمللی از دیدگاه مدرسان حسابداری است.
در این پژوهش، با پیروی از الزبان (2016) عوامل موثر در زمان تخصیص داده شده به آموزش استانداردهای بینالمللی گزارشگری مالی که شامل نگرش<EndNote No="2" Text="Attitude، اندازه<EndNote No="3" Text="Size، بار تدریس<EndNote No="4" Text="Load، نوع دانشگاه<EndNote No="5" Text="Type، تجربه<EndNote No="6" Text="Experience و مواد آموزشی<EndNote No="7" Text="Materials است مورد بررسی قرار گرفت.
3- فرضیههای پژوهش با توجه به مبانی نظری ارایه شده میتوان فرضیههای پژوهش را به صورت زیر متصور بود: فرضیه اول: بین نگرش مدرسان و زمان صرف شده برای آموزش استانداردهای گزارشگری بینالمللی مالی در طول ترم، رابطه معناداری وجود دارد.
فرضیه پنجم: بین تجربه مدرسان و زمان صرف شده برای آموزش استانداردهای گزارشگری بینالمللی مالی در طول ترم، رابطه معناداری وجود دارد.
فرضیه ششم: بین کیفیت منابع آموزشی و زمان صرف شده برای آموزش استانداردهای گزارشگری بینالمللی مالی در طول ترم، رابطه معناداری وجود دارد.
Factors influencing adoption of the international financial reporting standards (IFRS) in accounting education, Journal of International Education in Business, Vol. 9 Iss 1.