خلاصه ماشینی:
"برخی از مثالها از نوع اطلاعات حسابداری مدیریت که مورد نیاز شرکتهای در حال توسعه است عبارت از: انتظارات مشتریان از امکانات و قیمتها، تاثیر فعالیتهای مدیران بر بهای تمام شده کالاهای تامین شده،هزینههای بازاریابی توسط واسطههای فروش و درصد توزیع (به تصویر صفحه مراجعه شود) بهای تمام شده بین عوامل داخلی و خارجی سازمان.
*هزینههای تولید محصول *منابع مورد استفاده در فعالیتها *اختلاف بین هزینههای واقعی و بودجهبندی شده *تخصیص هزینههای عمومی بین محصولات *هزینههای استفاده از یک کانال توزیع *سودآوری مشتریان *فروش از دست رفته ناشی از مشتریان از دست رفته *زمان چرخه تولید برای محصولات *زمان ناشی از جابجایی ناقص مواد آیا ملاکها مربوط و مناسب برای تصمیمگیری هستند؟چرا؟ مثلث استراتژیک،ارتباط با تصمیمگیری را به صورت توانایی یک روش جهت تامین اطلاعاتی راجع به نحوه مدیریت زمان،کیفیت و هزینه تعریف میکند.
این کار با پرسش،این مسئله که آیا ارزشها، سمبلها،اعتقادات،اخلاقیات و ارزشهای سیاسی مستقر در سیستم حسابداری مدیریت اساس بلندمدتی برای عملیات پایداری که به بهبود کیفیت،کاهش هزینه و کم کردن زمان کمک میکند ایجاد مینماید یا خیر،مثالهایی به شرح ذیل وجود دارند: *آیا تخصیص هزینهها با فرض"توانایی پرداخت"انجام شده است؟ *آیا عبارت"فعالیت بدون ارزش افزوده" که در حسابداری بر مبنای (ABC) مورد استفاده قرار میگیرد با اعتقادات کارکنان در مورد اهمیت کار مغایرت دارد؟ *آیا روشهایی که با ایجاد فشار،دستیابی به بودجهها را امکانپذیر میسازنداخلاقی هستند."