چکیده:
ن در سیستمهای حسابداری مدیریت ارزیابی مینماید و (به تصویر صفحه مراجعه شود) 2Lاشاره میکند که یک سازمان ممکن است به منظور بالا بردن فرهنگ سازمانی و فرهنگ کیفیت اقدام به اجرای مدیریت کیفیت فراگیر نماید تا به دلایل صرفا فنی و تکنیکی. مقاله همچنین اشاره میکند،وقتی یک سازمان روشهای جدید مدیریت همچون 3Lمدیریت کیفیت فراگیر را اتخاذ میکند ممکن است مجبور به تعیین در سازوکارهای کنترل داخلی از جمله حسابداری مدیریت و روشهای گزارشگری خود شود.
خلاصه ماشینی:
"مقاله مدیریت کیفیت فراگیر،نظریه نهاد و سیستم حسابداری مدیریت قسمت اول وقتی یک سازمان روشهای جدید مدیریت همچون مدیریت کیفیت فراگیر را اتخاذ میکند ممکن است مجبور به تعیین در سازوکارهای کنترل داخلی از جمله حسابداری مدیریت و روشهای گزارشگری خود شود احمد یعقوبنژاد خلاصه در سالهای اخیر بسیای از سازمانها در راستای رسیدن به سطح کیفیت مطلوب به مدیریت کیفیت فراگیر (TQM) روی آوردهاند.
هدف مقاله این است که درباره شکاف ایجاد شده بین اجزای سیستم مدیریت کیفیت فراگیر و سیستم حسابداری مدیریت بحث و گفتگو شود و به منظور رسیدن به این هدف،پرسشهایی به شرح زیر مطرح مینماید: 1-چرا و چگونه سازمان برنامههای مدیریت کیفیت فراگیر را به کار میاندازد؟ 2-ویژگیهای اصلی مدیریت کیفیت فراگیر در سازمان چیست؟ 3-تا چه اندازه انجام طرحهای کیفیت و روشهای آن نهادینه میشود؟ 4-چه تفاوتی بین سیستمهای حسابداری مدیریت قبل و بعد از اجرای،مدیریت کیفیت فراگیر وجود دارد؟ در عین حال مقاله به جزئیات اولیه و چهارچوب مفهومی که برای درک موضوعات تحقیقی بالا اشاره شد میپردازد.
برخی از مولفان استدلال می نمایند که محیطهای تجاری همراه با عملیات تجاری و مقررات گوناگون در یک جامعه خاص میتواند رفتار شرکتهای فرعی را تحت تاثیر قرار دهد این نویسندگان اظهار مینمایند که ممکن است سازمانها سیستمها روشها و سیاستهای خاصی را از راه تقلید و استنساخ از یکدیگر برای شرح و اثبات مطابقت با عملیات نهادی شده؛ اتخاذ نمایند ازاینرو در این مقاله این موضوع بحث میشود که تعهد به مدیریت کیفیت فراگیر میتواند بوسیله یک مرجع قانونی یا هر شاخص سازمانی که قبلا توسط دیگران نهادینه شده است مورد سنجش قرار گیرد."