چکیده:
هدف اصلی این پژوهش تعیین رابطه ساده و چندگانه بین میزان استفاده از فضای مجازی با سلامت روان» ارزشهای
اخلاقی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان متوسطه شهرستان ایذه در سال تحصیلی ۹۶- ۱۳۹۵ بود.
روش کار: روش تحقیق» توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری شامل کلیهی دانش آموزان پسر و دختر سال
چهارم متوسطه شهرستان ایذه که ۷۵۰ نفر بودند و نمونه پژوهش بر اساس جدول گرجسی مورگان شامل ۰۰ انفر
تعیین شد که از روش تصادفی خوشهای انتخاب شدند.در این پژوهش از پرسشنامه مبزان استفاده از فضای مجازی.
پرسشنامه ارزشهای اخلاقی(۱۳۹۵)و پرسشنامه سلامت عمومی (6۲0) استفاده شد و از روش آماری ضریب
همبستگی پیرسون و رگرسیون استفاده شد.
یافته ها: نتایج نشان داد که بین میزان استفاده از فضای مجازی با اختلالات روانی R =0/۶۵۵ و۰/۰۰۱ >p و
همیستگی بین استفاده ازافضای مجازی با ارزشهای اخلاقی R=0/425 .p<0/05 معنی
دار بودند .
خلاصه ماشینی:
رابطه چندگانه بين ميزان استفاده از فضاي مجازي با اختلالات رواني و ارزش هاي اخلاقي دانش آموزان متوسطه شهرستان ايذه در سال تحصيلي ٩٦-١٣٩٥ جهانبخش اورک ١ و فريبرز مرادي 2 ١- استاديار دانشگاه آزاداسلامي واحد ايذه yahoo.
moradi٠٠١٨ چکيده هدف اصلي اين پژوهش تعيين رابطه ساده و چندگانه بين ميزان استفاده از فضاي مجازي با سلامت روان ، ارزش هاي اخــلاقي و عملکـــرد تحصيلي دانش آموزان متوسطه شهرستان ايذه در سال تحصيلي ٩٦- ١٣٩٥ بود.
هدف اصلي پژوهشگران آزمون فرضيه هاي زير است : فرضيه ١- بين ميزان استفاده از فضاي مجازي با اختلالات رواني دانش آموزان متوسطه شهرستان ايذه رابطه معنادار وجود دارد.
فرضيه ٢- بين ميزان استفاده از فضاي مجازي با ارزش هاي اخلاقي دانش آموزان متوسطه شهرستان ايذه رابطه معنادار وجود دارد.
جدول ٣- رابطه بين ابعاد ميزان استفاده از فضاي مجازي با اختلالات رواني دانش آموزان متوسطه شهرستان ايذه را به روش ضريب همبستگي پيرسون نشان ميدهد.
جدول ٤- ضرايب همبستگي چندگانه بين ميزان استفاده از فضاي مجازي با ارزش هاي اخلاقي دانش آموزان متوسطه شهرستان ايذه رابطه وجود دارد را با رگرسيون به روش ورود در جدولهاي ٦ الف تا ٦ ج نشان ميدهد.
فرضيه ٢-١- بين ابعاد ميزان استفاده از فضاي مجازي با ارزش هاي اخلاقي دانش آموزان متوسطه شهرستان ايذه رابطه ساده معنادار وجود دارد.
جدول ٥- رابطه بين ابعاد ميزان استفاده از فضاي مجازي با ارزش هاي اخلاقي دانش آموزان متوسطه شهرستان ايذه را به روش ضريب همبستگي پيرسون نشان ميدهد.