چکیده:
هدف اصلی این پژوهش پیش بینی کمال گرایی بر اساس شادکامی و سبک های تصمیمگیری دانشجویان میباشد.
این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ شیوه اجرا توصیفی و از نوع همبستگی می باشد. جامعه آماری در این
پژوهش دانشجویان دانشگاه آزاد واحد الکترونیک تهران در سال تحصیلی ۱۳۹۶-۱۳۹۷ بودند که از میان آن ها ۳۲۲
نفر به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شد و به مقیاس کمالگرایی (تری شورت و همکاران» ۱۹۹۵)» سبک
های تصمیم گیری (اسکات و بروسء ۱۹۹۵) و شادکامی (هیلز و آرگایل, ۲۰۰۲) پاسخ دادند. نتایج جدول ضرایب
همبستگی و رگرسیون نشان داد شادکامی دانشجویان با کمال گرایی مثبت رابطه مثبت و معناداری دارد (۰/۳۲۲)»
سبک های تصمیم گیری آنی (۰/۸۷۷-» عقلانی (۰/۷۶۴)» شهودی (۰/۷۲۵)» اجتنابی (۰/۴۵۷-) و وابسته (۰/۶۰۷-
) با کمال گرایی مثبت رابطه معناداری دارند و سبک های تصمیم گیری نیز با شادکامی ارتباط معناداری دارند ولی
کمال گرایی منفی با شادکامی و سبک های تصمیم گیری عقلانی و اجتنابی رابطه معناداری ندارد. همچنین می توان
عنوان نمود که شادکامی و سبک های تصمیم گیری می توانند پیشبینیکننده ابعاد کمال گرایی در دانشجویان
واژههای
خلاصه ماشینی:
پيش بيني کمال گرايي بر اساس شادکامي و سبک هاي تصميم گيري دانشجويان الهام رستمي فر١، مژگان سپاه منصور٢ و محمد اورکي ٣ ١کارشناسي ارشد، گروه روانشناسي باليني، دانشگاه آزاد اسلامي ، واحد الکترونيک ، ايران .
چکيده هدف اصلي اين پژوهش پيش بيني کمال گرايي بر اساس شادکامي و سبک هاي تصميم گيري دانشجويان ميباشد.
جامعه آماري در اين پژوهش دانشجويان دانشگاه آزاد واحد الکترونيک تهران در سال تحصيلي ١٣٩٧-١٣٩٦ بودند که از ميان آن ها ٣٢٢ نفر به روش نمونه گيري در دسترس انتخاب شد و به مقياس کمال گرايي (تري شورت و همکاران ، ١٩٩٥)، سبک هاي تصميم گيري (اسکات و بروس ، ١٩٩٥) و شادکامي (هيلز و آرگايل ، ٢٠٠٢) پاسخ دادند.
سبک تصميم گيري آني، توسط اسکات و بروس در مطالعه اي که به منظور طراحي ابزار بررسي سبک هاي تصميم گيري انجام شد، آشکار گرديد و به 1 David, Boniwel & Ayers 2 Stewart 3 Adair 4 Miller 5 Harren 6 Rational 7 Dependent 8 Intuitive 9 Philips 1 Avoidant 0 1 Scott SG, Bruce RA.
لذا انجام تحقيقاتي که به بررسي شادکامي و سبک هاي تصميم گيري افراد بپردازد از اهميت زيادي برخوردار است ، چرا که اين متغيرها، ابعاد مختلف زندگي انساني را تحت الشعاع قرار مي دهند.
بنابراين سؤال اصلي تحقيق عبارتست از اينکه آيا کمال گرايي بر اساس شادکامي و سبک هاي تصميم گيري در دانشجويان پيش بيني مي شود؟ روش پژوهش پژوهش حاضر از لحاظ هدف ، کاربردي و روش توصيفي و از نوع همبستگي است .