چکیده:
هدف اصلی این پژوهش مقایسه خودکارآمدی دانش آموزان کلاسهای چندپایه و عادی دوره ابتدایی
آموزش و پرورش ناحیه یک ساری می باشد. جامعه آماری در این پژوهش کلیه دانش آموزان کلاس های چندپایه و عادی دوره ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه یک ساری در سال تحصیلی ٩٧ -96 است. نمونه
مورد نظر در این پژوهش ٦٠ نفر دانش آموز ( ٣٠ نفر دو گروه گواه و ٣٠ نفر دو گروه آزمایش) است که
به شیوه نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. جهت جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه خودکارآمدی
شررو همکاران ( ١٩٨٢ )، استفاده گردید. روشهای آماری مورد استفاده برای تجزیه و تحلیل داده ها شامل
آمار توصیفی و آمار استنباطی(آزمون T) استفاده گردید. نتایج پژوهش نشان داده است که بین خودکارآمدی دانش آموزان مدارس عادی و چندپایه تفاوت وجود دارد
خلاصه ماشینی:
کارشناسي (مربي بهداشت ) چکيده هدف اصلي اين پژوهش مقايسه خودکارآمدي دانش آموزان کلاس هاي چندپايه و عادي دوره ابتدايي آموزش و پرورش ناحيه يک ساري مي باشد.
جامعه آماري در اين پژوهش کليه دانش آموزان کلاس هاي چندپايه و عادي دوره ابتدايي آموزش و پرورش ناحيه يک ساري در سال تحصيلي ٩٧-٩٦ است .
ندورا (١٩٩٧) سازوکارهاي تاثير گذار بسياري را که نقش بنيادي درانجام تکاليف دارند مورد بررسي قرار داد و به اين نتيجه رسيد که هيچ کدام از اين سازوکارها در کنترل کارکرد، پر نفوذتر از خودکارآمدي و مقايسه خودکارآمدي دانش آموزان کلاس هاي چند پايه و عادي دوره ابتدايي آموزش و پرورش ناحيه يک شهري / ١٧٥ باورهاي افراد از توانايي نيستند.
جامعه آماري، برآورد نمونه و روش نمونه گيري جامعه آماري در اين پژوهش کليه دانش آموزان کلاس هاي چندپايه و عادي دوره ابتدايي آموزش و پرورش ناحيه يک ساري در سال تحصيلي ٩٧-٩٦ مي باشد.
تجزيه و تحليل توصيفي داده ها فرضيه اصلي: بين خودکارآمدي دانش آموزان کلاس هاي چندپايه و عادي دوره ابتدايي آموزش و پرورش ناحيه يک ساري در سال تحصيلي ٩٧-٩٦تفاوت وجود دارد.
بين خودکارآمدي دانش آموزان کلاس هاي چندپايه و عادي دوره ابتدايي آموزش و پرورش ناحيه يک ساري در سال تحصيلي ٩٧-٩٦تفاوت وجود ندارد.
: H٠ بين خودکارآمدي دانش آموزان کلاس هاي چندپايه و عادي دوره ابتدايي آموزش و پرورش ناحيه يک ساري در سال تحصيلي ٩٧-٩٦تفاوت وجود دارد.
بنابراين با اطمينان ٩٥ درصد مي توان ادعا کرد بين خودکارآمدي دانش آموزان کلاس هاي چندپايه و عادي دوره ابتدايي آموزش و پرورش ناحيه يک ساري در سال تحصيلي ٩٧ -٩٦ تفاوت وجود دارد.