چکیده:
پژوهش حاضر با هدف" ارزیابی رضایتمندی کارکنان از دوره های آموزش ضمن خدمت کارکنان گروه شرکت های توربو کمپرسور نفت بر اساس مدل ارزشیابی سیپ" صورت گرفته است. پژوهش از نظر هدف از نوع پژوهش های کاربردی می باشد و از لحاظ گردآوری داده ها در زمره پژوهش های پیمایشی است. جهت ارزیابی رضایتمندی کارکنان از دوره های آموزش ضمن خدمت، مولفه های مدل ارزشیابی سیپ با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته اندازه گیری شده است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه کارکنان گروه شرکت های توربو کمپرسور نفت می باشد که طی سال 1393 در دوره های آموزش ضمن خدمت شرکت کرده اند که تعداد کل آن ها 1770 نفر و نمونه با استفاده از روش نمونه گیری مورگان 317 نفر می باشد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از شاخص های آمار توصیفی شامل فراوانی، درصد، میانگین و انحراف استاندارد و آمار استنباطی شامل آزمون های کای اسکوئر، یومان ویتنی و کروسکال والیس استفاده شده است. نتایج پژوهش حاکی از آن است که با بررسی کیفیت دوره های آموزش ضمن خدمت در ابعاد چهارگانه مدل ارزشیابی سیپ، کیفیت دوره های آموزش ضمن خدمت در ابعاد زمینه، درون داد، فرآیند و برون داد توانسته موجبات رضایت خاطر شرکت کنندگان را فراهم آورد.
خلاصه ماشینی:
سهرابي نژاد (١٣٨٦) پژوهشي را با عنوان " ارزيابي کيفيت دوره هاي آموزش ضمن خدمت در صنعت گردشگري استان فارس (شيراز) بر اساس مدل ارزشيابي سيپ " انجام داد در اين پژوهش چهار بعد ارزيابي دوره هاي آموزش ضمن خدمت (زمينه ، درون داد، فرآيند و برون داد) مورد بررسي قرار گرفت ابزار گردآوري اطلاعات در اين پژوهش پرسشنامه بود.
يعقوبي و همکاران (١٣٩٣) در پژوهشي با عنوان "آسيب شناسي دوره هاي آموزش ضمن خدمت ICT بر اساس مدل ارزشيابي سيپ (مطالعه موردي شهرداري بيرجند)" با هدف شناسايي نقاط ضعف و آسيب هاي وارده بر دوره هاي مرکز دريافتند، کيفيت مطلوب ابعاد زمينه ، درون داد، برون داد مورد تأييد گرفت اما نتايج پژوهش مطلوبيت بعد فرآيند را تأييد نکرد.
١ بدين منظور نيازمند مدلي جامع براي ارزيابي رضايتمندي کارکنان از دوره هاي آموزش ضمن خدمت هستيم که در اين پژوهش مدل ارزشيابي سيپ مورد استفاده قرار گرفته است .
٣- يافته هاي پژوهش سؤال اصلي: آيا کيفيت دوره هاي آموزش ضمن خدمت گروه شرکت هاي توربو کمپرسور نفت توانسته موجبات رضايت خاطر شرکت کنندگان را فراهم آورد؟ جدول ١: آزمون کاي اسکوئر براي بررسي کيفيت دوره هاي آموزش ضمن خدمت ارزيابي رضايتمندي کارکنان از دوره هاي آموزش درجه 2 سطح X ضمن خدمت کارکنان بر اساس مدل ارزشيابي سيپ آزادي معناداري کيفيت بعد فرآيند دوره هاي آموزش ضمن خدمت 77 229,429 .
٤- بحث و نتيجه گيري اين پژوهش به ارزيابي رضايتمندي کارکنان از دوره هاي آموزش ضمن خدمت کارکنان در گروه شرکت هاي توربو کمپرسور نفت بر اساس مدل ارزشيابي سيپ پرداخته است .