چکیده:
حقیق حاضر به منظور بررسی نیازهای مهارتی حسابرسان مستقل؛ مدیران مالی و تحلیلگران مالی در سازمان بورس و اوراق بهادار تهران انجام گردیده است. در این تحقیق، به منظور ارزیابی مهارت های موردنیاز از «مدل مهارت های کاتز» که شامل مهارت های «فنی»، «انسانی» و «ادراکی» است، استفاده شده است. این پژوهش از نوع «توصیفی –پیمایشی» است. جامعه آماری متشکل از کلیه حسابرسان مستقل؛ مدیران مالی و تحلیلگران مالی شاغل در شرکت های موجود در بازار بورس تهران در سال های 1382 تا 1392 می باشد. تعداد نمونه های این تحقیق 456 نفر بودند. ابزار تحقیق نیز پرسشنامه بود که پایایی آن توسط نرم افزار SPSS و با ضریب آلفای کرونباخ 92/. محاسبه گردید. نتایج تحقیق نشان داد در سوال یک میزان نیاز افراد جامعه تحقیق به مهارت فنی بیش از سایر نیازها می باشد. در سوال دوم رابطه ای بین تحصیلات و نیازهای مهارتی افراد وجود ندارد. نتایج سوال سوم عدم وجود رابطه بین سنوات خدمت و نیازهای مهارتی افراد را نشان داد. همچنین نتایج سوال چهارم نشان دهنده عدم وجود رابطه بین حوزه فعالیت تخصصی با نیازهای مهارتی افراد را نشان داد.
خلاصه ماشینی:
نيازسنجي آموزشي و شناسايي مهارت هاي حسابرسان مستقل ؛ مديران مالي و تحليل گران مالي ايران بر اساس مدل کاتز صابر شعري آناقيز١* نظام الدين رحيميان ٢ جمشيد صالحي صدقياني ٣ ابوطالب خراساني ٤ (تاريخ دريافت : ١٣٩٦/٠٣/٠١؛ تاريخ پذيرش : ١٣٩٦/٠٧/١٥) چکيده تحقيق حاضر به منظور بررسي نيازهاي مهارتي حسابرسان مستقل ؛ مديران مالي و تحليل گران مالي در سازمان بورس و اوراق بهادار تهران انجام گرديده است .
1-Pirabeans 2-Muraski and Whiteman 3-Herman kahn 4-Freeman 5-Shipper 6-Lynda Ruberson 7-Visscher & Wild ادامه جدول ١: خلاصه اي از پژوهش هاي صورت گرفته در زمينه موضوع رديف نام محقق سال موضوع نتيجه پژوهش نتايج به دست آمده از بررسي تک تک سؤالات پرسشنامه نشان ميدهد که در پست هاي کارشناسان ، مالي و حسابداري، دانش ساختار نيازسنجي آموزشي کارشناسان و محتواي زبان انگليسي و در پست کارشناس ستادي گروه شغلي مالي و عمليات بازرگاني، مهارت آگاه بودن از عکس - معظمي گودرزي ، اقتصادي شرکت خودروسازي العمل ديگران و درک عکس العمل ديگران در ٨ فتحي واجارگاه و ١٣٩٣ سايپا با تأکيد بر الزامات مقابل اعمال ما به عنوان نخستين اولويت نياز حکيم زاده استاندارد بين المللي آموزشي آموزشي به شمار ميروند شايسته است ايزو ٥١٠٠١ آموزش شرکت خودروسازي سايپا براي اثربخشي هر چه بهتر دوره هاي آموزشي خود اهداف آموزشي دوره ها را مطابق با نيازهاي آموزشي کارشناسان مربوطه برنامه ريزي و طراحي کند.
نيازسنجي آموزشي کارکنان مشاغل نتايج حاصل از آزمون بيانگر اين موضوع بود که بين عباس زادگان و 11 ١٣٨٤ فني، مالي واداري شرکت بيمه ديدگاه نمونه هاي تحقيق برحسب متغيرهاي تعليل اسدي ايران (استان تهران ) کننده تفاوت معناداري وجود دارد.