چکیده:
در این مقاله هدف محقق گره گشایی از مفهوم شهادت به منظور روشن ساختن مسائل مبنایی در مطالعات رسانه است. شهادت عملی بسیار پیچیده است که مسائل مربوط به حقیقت و تجربه، حضور و غیاب، مرگ و درد، دیدن و گفتن، و قابلیت اعتماد و ادراک – به بیان کوتاه مسائل بنیادی ارتباطات – را مطرح می کند. تاریخ طولانی سردرگمی ها و توصیه ها درباره شهادت درست که در فرهنگ های شفاهی و چاپی وجود دارند منبعی غنی برای تامل درباره برخی از ابهامات رسانه های شنیداری-دیداری است. مسائل فلسفی قدیمی (مانند وضعیت معرفت شناختی حواس) غالبا به طرق تعجب آوری در فعالیت های رسانه ای پدیدار می شوند. به نوبه خود، فعالیت های رسانه ای می توانند، در صورتی که به خوبی و شفاف دیده شوند، باعث شفاف شدن نگرانی های فلسفی قدیمی شوند.
خلاصه ماشینی:
اما این بار فقط نوعی سنگینی نیست ، بلکـه بـه طـور بالقوه گنجینه نیز هست ، دست کم به این دلیل که پیوند فراگیر بین شهادت و رنج را آشکار مـیسـازد و نشـان می دهد مسائلِ رسانه ای مربوط به شهادت تا حدی زیادی بر اساس مسائل ارتباطی قابل توجهی که در شهادت به عنوان نوعی عملِ دلالت دار نهفته اند، به وجود میآیند.
از آنجایی که تغییر از تجربه به کلام بخش کلیدی نظریه ارتباطات است ، شاهد بودن (wi t nessi ng) میتواند شامل برخی از بنیادیترین مسائل در زندگی اجتماعی نشانه ها باشد، به ویژه اینکه چگونه چیزهـای نـاآزموده و ظاهرًا خصوصی مربوط به حس میتوانند داده ای به دنیای عمومی کلمات قابل فهم اضافه کنند (که این پرسشـی بنیادین در فلسفه تجربه گرایانه از زمان لاک ٦ و هیوم ٧ است ).
edu شاهد بودن John Ellis 3 Shoah 4 Ross 5 Web 6 John Hume Aristotle 9 Page duBois 11 Langbein 11 Peters 1 Cross 13 Paul Ricoeur 14 Felman and Laub 15 Elie Wiesel 16 Primo Levi 1 Anne Frank 1 Victor Klemperer 19 Václav Havel 1 Jocobo Timerman 1 Rigoberta Menchú Martin Luther King 3 Solzhenitsyn 4 Mandela 5 Aung San Suu Kyi 6 Ovid Abraham Zapruder Graham Greene 9 Jorge Luis Borges 31 Shapin 31 Lipton 3 Walter Cronkite 33 Dayan and Katz 34 Ronald Reagan 35 Bill Clinton 36 Carey 3 Liebes 3 Raymond Williams 39 Henry VIII 41 King Herod 41 Conrad 4 Kierkegaard 43 Nietzsche