چکیده:
هدف این مقاله بررسی و ترکیب مبانی نظری در زمینه بازاریابی رسانههای اجتماعی و تاثیر آن بر وفاداری است. تاثیر فعالیتهای بازاریابی رسانههای اجتماعی بر وفاداری برند بر اساس مدل 3C در این مقاله موردبررسی قرار گرفته است. یافتههای این پژوهش نشان داد که ویژگیهای بازاریابی رسانههای اجتماعی تاثیر قابلتوجهی بر وفاداری برند از طریق بهبود آگاهی برند و آگاهی ارزش و افزایش اعتماد در بین مشتریان است. این مطالعه توضیح میدهد که ویژگیهای بازاریابی رسانههای اجتماعی میتواند وفاداری برند را افزایش دهد. همچنین در این تحقیق بررسی میشود که چگونه این اتفاق رخ میدهد. در ضمن، این تحقیق، چارچوبی جامع و جدید برای پژوهشهای آتی و محققان در آینده را فراهم میکند.
This research aimed to investigate and combine theoretical foundations in the field of social media marketing
and its impact on loyalty. The impact of social media marketing activities on brand loyalty is based on the 3C
model in this paper. A combination of the results of the review of previous literature, based on the 3C model
(organizational structure, content and context) has been used for design / methodology / approach, content
analysis to create a conceptual model. Findings of this study showed that social media marketing features have a
significant effect on brand loyalty through improving brand awareness and value awareness and increasing trust
among customers. The study explains that social media marketing features can increase brand loyalty. Also, this
study looks at how this happens. Meanwhile, this research provides a comprehensive framework for future
research and future researchers.
خلاصه ماشینی:
شرکت ها کارشناسان و مشاوران رسانههای اجتماعی را برای تصمیم گیری در مورد محتوا و ویژگیهای پیشنهادات و فعالیت های خود در محیط های رسانههای اجتماعی به طوری که قلب و ذهن مصرف کنندگان را به تسخیر درآورند و وفاداری برند را افزایش دهند بکار می گیرند (کوون، 2010) Morgan and Hunt 1994؛ Fullerton 2003 Keller, 2008 Aaker, 1991 Grimbler and Brawon, 1996 Oliver 1997 Jackson 2011 and Akhtar 2011 Kaplan and Haenlein, 2010 Safko and Brake, 2009 Gordhamer, 2009 Coon, 2010 ادبیات تحقیق و مدل پیشنهادی پس از تجزیه و تحلیل، 11 رابطه اصلی وجود دارد که بیشترین مواردی است که در مقالات و اسناد بررسی شده مشاهده شده است.
2006 Richins & Root-Shaffer, 1998 Hennig-Thurau Cheung Balakrishnan et al, 2014 Kim and Ko Anita Agroal and Sidhart Harden & Heyman, 2009 Mohammad & Alcobis Sproles and Kendall, 1986 تمایل به تعامل اجتماعی به عنوان یکی از انگیزه های مصرف کنندگان برای شرکت در فعالیت های تولید محتوا در محیط های آنلاین بیان شده است (هنیگ-ثورائو و همکاران، 2004).
آنها نیز بیشتر به طور معمول از سیستم های رسانههای اجتماعی برای خرید با کمترین هزینه استفاده می کنند که تعدادی از مزایای قابل توجهی را Kozinets et al, 2010 Tuten 2008 Manrai et al, 2001 Liao and Wang, 2009 Scals and Batman, 2005; Jamal and Good, 2001 Phau and Teah, 2009; Wang et al Lichtenstein et al, 1990 De Young, 1986 Ailawadi et al, 1993 Sharma, 2011 به ارمغان می آورد.
Batra 1997; Cui and Liu 2001 Chaudhuri & Holbrook Chiu et al Harris & Goode Kim et al Zhou et al نتایج تحقیق بازاریابی رسانههای اجتماعی تأثیر رو به رشد در صنایع مختلف همچون صنعت اقامتی و هتلینگ دارد.