چکیده:
پژوهش حاضر از نظر هدف از نوع کاربردی بوده و بر اساس گردآوری داده ها از نوع تحقیقات توصیفی(پیمایشی-علّی) می باشد. روش پژوهش از نظر منطق اجرا قیاسی، از نظر زمان مقطعی است. جامعه ی آماری این تحقیق کلیه ی مدیران کارشناسان و کارکنان شرکت لبنیاتی میهن کرمانشاه به تعداد 223نفر می باشد. برای محاسبه حجم نمونه از روش تصادفی طبقه ای ساده استفاده شده است. سپس با استفاده از فرمول کوکران به محاسبه حجم نمونه نمونه پرداخته شد و عدد نهایی 141نفر شد. ابزار گردآوری داده ها در این پژوهش پرسشنامه است. میزان آلفای کرونباخ کلی برابر با 0/868 بدست آمد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزارهای SPSS22 و AMOS20 انجام شده است. نتایج نشان داد که عدم اطمینان محیطی تاثیر مسئولیت اجتمایی و برون سپاری بر عملکرد سازمانی را تعدیل می کند. مولفه های مسئولیت اجتماعی بر عملکرد سازمانی تاثیر معناداری نداشت اما واپایش و اجرا بر عملکرد سازمانی معناداری دارد.
خلاصه ماشینی:
بررسی تاثیر مسئولیت اجتمایی و برون سپاری بر عملکرد سازمانی: نقش تعدیل کنندگی عدم اطمینان محیطی(مورد مطالعه: شرکت میهن شهر کرمانشاه) یونس نعیمی ، مسعود رستمی ، میلاد رستمی چکیده پژوهش حاضر از نظر هدف از نوع کاربردی بوده و بر اساس گردآوری داده ها از نوع تحقیقات توصیفی(پیمایشی-علی) می باشد.
روش این تحقیق از نظر هدف کاربردی بوده و بر حسب روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی است که با به کارگیری ابزار پرسشنامه و روش پیمایشی، دادههای مورد نیاز جمع آوری شده است، نتایج پژوهش نشان میدهد که رابطه معناداری بین شدت رقابت و اندازه شرکت با میزان مشارکت واحد حسابداری در اتخاذ تصمیمات برونسپاری وجود دارد و بین عملکرد شرکت، راهبرد رهبری هزینه و راهبرد تمایز با میزان مشارکت واحد حسابداری در اتخاد تصمیمات برون سپاری رابطه معناداری وجود ندارد.
(رجوع شود به تصویر صفحه) تحلیل پیشینه های داخلی و خارجی پژوهش: با توجه به اینکه در پژوهش انجام شده متغیرهای مستقل مسئولیت اجتماعی و برونسپاری و متغییر وابسته عملکرد سازمانی استفاده شده و اینکه متغییر تعدیل کننده عدم اطمینان محیطی بر رابطه بین این متغییرها اثرگذار میباشد که با توجه به تحقیقات گذشته داخلی و خارجی انجام شده که از این متغییرهای پژوهش حاضر استفاده شده میتوان به تحقیق حمیدیان و پودهقان سال(1389) که تاثیر مسئولیت اجنماعی شرکتها را بر عملکرد شرکتها را بررسی کردن و به این نتیجه رسیدن که مسئولیت اجتماعی تاثیر بسیار زیاد و البته مثبتی بر عملکرد و کارایی شرکتها دارد و باعث پیروزی در محیط رقابتی با رقیبان خود میشود.