چکیده:
پژوهش حاضر با هدف بررسی میزان اضطراب وتنظیم شناختی هیجانی در میان دانش آموزان دختر دوره
متوسطه اول انجام شده است. در این پژوهش نمونه ٦٠ نفر از دانش آموزان دختر متوسطه اول بوده اند. که
از طریق روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای در چند مرحله انتخاب شده اند. در این پژوهش از پرشنامه
ساخته شده توسط خود محقق با توجه وکمک گرفتن از پرسشنامه آزمون اضطراب زانک و پرسشنامه
تنظیم شناختی هیجان گرانفسکی انجام گرفته است که در بررسی رابطه بین تنظیم شناختی هیجان و
اضطراب دانش آموزان دوره متوسطه اول ضریب همبستگی (پیرسون) بین تنظیم شناختی مثبت و اضطراب
(269.0) r= در سطح 01.0 p< معنادار است. یعنی بین تنظیم شناختی مثبت با اضطراب و تنظیم
معنادار است. یعنی بین تنظیم شناختی مثبت با اضطراب و تنظیم
خلاصه ماشینی:
در اين پژوهش از پرشنامه ساخته شده توسط خود محقق با توجه وکمک گرفتن از پرسشنامه آزمون اضطراب زانک و پرسشنامه تنظيم شناختي هيجان گرانفسکي انجام گرفته است که در بررسي رابطه بين تنظيم شناختي هيجان و اضطراب دانش آموزان دوره متوسطه اول ضريب همبستگي (پيرسون ) بين تنظيم شناختي مثبت و اضطراب (٠.
فرضيه هاي فرعي بين تنظيم شناختي مثبت و ميزان اضطراب دانش آموزان دوره متوسطه اول ناحيه ١ شهرکرد رابطه وجود دارد.
زيرا از ٢٠ سؤال استفاده شده در مقياس تعدادي از سؤالات بر نشانگان مثبت و برخي بررسي ميزان اضطراب و تنظيم شناختي هيجاني در ميان دانش آموزان دختر دوره متوسطه اول در ...
/ ١١١ فرضيه هاي فرعي ١- بين تنظيم شناختي مثبت و ميزان اضطراب دانش آموزان دوره متوسطه اول ناحيه ١شهرکرد رابطه وجود دارد.
١١٢ / مطالعات روانشناسي و علوم تربيتي، سال سوم ، شماره سي و پنجم ، پاييز ١٣٩٧ * * * * * ٢ - بين تنظيم شناختي منفي وميزان اضطراب دانش آموزان دوره متوسطه اول رابطه وجود دارد.
يعني بين ابعاد تنظيم شناختي منفي (سرزنش خود؛ برنامه ريزي / سرزنش ديگران / نشخوار فکري) با اضطراب در دانش آموزان دوره متوسطه اول ناحيه ١ شهرکرد رابطه معنادار بوده است .
/ ١١٣ نتايج تحليل واريانس و مشخص هاي آماري رگرسيون بين تنظيم شناختي منفي و اضطراب دانش آموزان دوره متوسطه اول در جدول (٤-٨) ارائه شده است .
Trait emotional intelligence and itsrelationships with problem behavior in Hongkong adolescents .