چکیده:
این پژوهش با هدف بررسی شیوه های پیاده سازی سیستم های آموزشی هوشمند، موجب اطلاع رسانی درباره یادگیری سیار می شود. روش تحقیق نیمه تجربی بود. جامعه آماری را دانش آموزان پسر پایه سوم متوسطه اول مدارس هوشمند شهر گرمسار در نیم سال اول سال تحصیلی 97-96 تشکیل می دهند. بر اساس جدول مورگان 102 نفر به عنوان نمونه آماری به صورت تصادفی خوشه ای انتخاب، و در دو گروه آزمایش و گواه به صورت تصادفی جایگزین شدند. چند درس از کتاب زبان انگلیسی به عنوان محتوای آموزش انتخاب گردید و پیش از آموزش، از هر دو گروه پیش آزمونی گرفته شد. گروه گواه مطابق معمول، بر اساس سیستم-های آموزشی هوشمند آموزش دیدند. اما یادگیری گروه آزمایش با استفاده از سیستم های آموزشی هوشمند به واسطه ابزارهای سیار (تبلت و موبایل) بود. بعد از آموزش، پس آزمونی برگزار شد. داده های به دست آمده با استفاده از نرم افزارSPSSv. 18، در دو سطح آمار توصیفی و استنباطی (آزمون آماری T مستقل) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج پژوهش نشان داد نمرات درس زبان انگلیسی گروه آزمایش که با استفاده از سیستم های آموزشی هوشمند در بستر یادگیری سیار آموزش دیدند، بیش از نمرات درس زبان انگلیسی گروه گواه که با استفاده از سیستم های آموزشی هوشمند آموزش دیدند بود (3. 353t= و 0. 001sig. =). بنابراین، می توان گفت پیاده سازی سیستم های آموزشی هوشمند در بستر یادگیری سیار اثرات مثبتی بر آموزش دارد.
خلاصه ماشینی:
بنابراين ، ميتوان گفت پياده سازي سيستم هاي آموزشي هوشمند در بستر يادگيري سيار اثرات مثبتي بر آموزش دارد.
براي بررسي پياده سازي سيستم هاي آموزشي هوشمند در بسـتر يادگيري سيار از مدارس هوشمند استفاده گرديد.
لذا ميتوان گفت ، پياده سازي سيستم هاي آموزشي هوشمند در بستر يادگيري سيار اثرات مثبتي بر آموزش دارد.
٤- بحث و نتيجه گيري نتايج پژوهش حاضر نشان داد پياده سازي سيستم هاي آموزشي هوشمند در بسـتر يـادگيري سـيار اثرات مثبتي بر آموزش دارد.
بـرخلاف محـيط سـنتي، ارتباط با ساير دانش آموزان و با مربي در يادگيري به اين شيوه از طريق گروه ها وکانال هاي ارتبـاطي در پيام رسان ها با استفاده از تلفن همراه و تبلت است .
بنابراين ، ميتوان اذعان داشت پياده سازي سيستم هاي آموزشي هوشمند در بستر يادگيري سيار اثرات مثبتي بر آموزش دارد.
The relationship between the use of information and communication technologies and the performance of teachers in the teaching and learning process , Information and Communication Technology in Educational second year.
The Role of Information and Communication Technologies in Mobile Learning.
From research and development to mobile learning: Tools for education and training providers and their learner .
Mobile learning culture and effects in higher education.
Using mobile communication technology in high school education: Motivation, pressure, and learning performance.
The Position of Mobile Learning in Medical Sciences Universities: Opinions, Consequences and Challenges, Teb va Tazkiyeh.
Evaluation of the Situation of Virtual Education in E-Learning Centers of Universities of Tehran from Students' Perspectives.