چکیده:
این پژوهش در راستای تاثیر هنر نمایش بر ایجاد خلاقیت و حل تمرینات درس ریاضی پایه چهارم ابتدایی تهیه و تنظیم گردیده است. روش پژوهش به صورت میدانی و در برخی موارد کتابخانه ای می باشد. به این صورت که جهت تاثیر هنر نمایش و اجرای آن جهت خل تمرینات بر سر کلاس درس رفته و از لحظه لحظه فعالیتها عکس و فیلم تهیه شده و سپس در محیط کتابخانه به تحقیق و مطالعه در خصوص این رفتارها پرداخته شده است. ایجاد خلاقیت در کودکان و نحوه بازخورد آن از سوی والدین کار ساده ای نیست اما در این پژوهش سعی شده است تا حدی هنر نمایش و درس ریاضیات مورد ارزیابی قرار گرفته و تاثیر هر یک تا جایی که از حوصله مخاطب خارج نباشد مورد ارزیابی قرار گیرد.
خلاصه ماشینی:
ایجاد خلاقیت در کودکان و نحوه بازخورد آن از سوی والدین کار ساده ای نیست اما در این پژوهش سعی شده است تا حدی هنر نمایش و درس ریاضیات مورد ارزیابی قرار گرفته و تاثیر هر یک تا جایی که از حوصله مخاطب خارج نباشد مورد ارزیابی قرار گیرد.
واژههای کلیدی: هنر، نمایش، خلاقیت، ریاضی، چهارم 1-مقدمه ریاضیات در تصور برخی از دانش آموزان درسی بسیار دشوار و خشک می باشد و همین امر باعث شده است که خیلی از آنها بدون ورود به عمق این درس شیرین و جذاب و در بدو ورود به آن نسبت به این درس احساس خوبی نداشته باشند و در نهایت دانش آموزانی خواهیم داشت که چیزی جز چند فرمول که آن هم بر سر اجبار و امتحان حفظ کرده اند نخواهیم داشت.
روش هنری آموزش ریاضیات را می توان از طبیعت ایده گرفت استفادهی متنوع از این روش در زندگی انسان، از جمله در فعالیت های تفریحی، رسانه های جمعی و کاربرد های پراکندهی آن در برنامه های درسی و آموزشی و وجود شواهد و قراینی حاکی از علاقه مندی و گرایش خاص دانش آموزان نسبت به برنامه های هنری، لزوم انجام بررسی های گسترده را در این زمینه آشکار می سازد.
دارد که در این تحقیق به مطالعه موردی تاثیر هنر نمایش و موسیقی بر میزان یادگیری دانش آموزان پرداخته شده است.
نگارنده بر حسب تجربه ای که خود به عنوان معاون پرورشی در مدارس دارد لازم می دارند که این توضیح را اضافه نماید که کار نمایش در مدارس باید بر مبنای موقعیتی که دانش آموز در آن قرار گرفته شده است ساخته شود.