چکیده:
زمینه و هدف: طرح تحول دانشگاه علوم انتظامی امین با توجه به سند چشمانداز آن، نیازهای روز سازمان، شرایط فعلی و آینده جامعه و تربیت پلیس حرفهای و توانمند در انجام ماموریت تدوین و بخشی از آن اجرایی شد. پژوهش حاضر با هدف سنجش میزان رضایت ذینفعان دانشگاه و ناجا از این طرحها انجام شد تا بر اساس آن مسئولین به اصلاح یا ادامه روند فعلی بپردازند. روششناسی: این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی-پیمایشی و دارای دو جامعه آماری ذینفعان داخلی دانشگاه شامل افسران ارشد و کارمندان همتراز و فرماندهان و مدیران لایه اول و دوم و اساتید دانشگاه علوم انتظامی امین با حجم نمونه 133 نفر و جامعه دوم ذینفعان ناجایی خارج از دانشگاه بود که به 27 نفر از افراد مطلع از طرحها پرسشنامه داده شد. ابزار پژوهش پرسشنامه استاندارد بومی شده برای پلیس بود که روایی آن از طریق محتوایی و پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ 0.969 صورت گرفت. یافتهها: رضایت ذینفعان با 6 مولفه و 29 شاخص سنجش شد و نتایج نشان داد که در کل 40.6 درصد ذینفعان دانشگاه به میزان زیادی از طرحهای تحولی دانشگاه رضایت دارند، 31.6 درصد در حد متوسط و 27% هم رضایت کمی از این طرحها دارند. نتیجهگیری: بر اساس نتایج پژوهش میزان رضایت ذینفعان از مولفههای مدیریت تغییر و تحول سازمانی در رتبه اول، جلب مشارکت صورت گرفته در رتبه دوم و آموزش و توسعه منابع انسانی صورت گرفته برای کسانی که دستاندرکار طرحها بودهاند در رتبه سوم و رضایت از قدردانی صورت گرفته در رتبه آخر قرار داشت. همچنین از بین مولفههای بعد رضایت ذینفعان ناجایی، مولفه رضایت از آموزش و توسعه منابع انسانی برای اجرای طرحها در رتبه اول، مشارکت طلبی در رتبه دوم و توانمندسازی در رتبه سوم قرار داشت.