چکیده:
هدف این پژوهش بررسی رابطه ی بین خلاقیت مدیران مدارس و عملکرد آنان در جذب منابع مالی در شهرستان لامرد در سال تحصیلی 93-1392می باشد. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ نحوه گردآوری داده ها توصیفی همبستگی است.جامعه آماری این پژوهش 110 نفر از مدیران مدارس شهرستان لامرد در سال تحصیلی 93-1392 می باشد که با استفاده از جدول مورگان و نمونه گیری تصادفی ساده تعداد 86 نفر به نمونه ها انتخاب گردید . جهت بررسی و سنجش خلاقیت و عملکرد مدیران در جذب منابع مالی از پرسشنامه ای استاندارد خلاقیت مقیمی (1388) ، استفاده گردید. جهت بررسی و تجزیه و تحلیل اطلاعات از شاخص های آمار توصیفی (فراوانی، درصد، درصد تجمعی) و روش های آمار استنباطی (T تک نمونه، همبستگی، تحلیل واریانس یک طرفه، آزمون T گروه های مستقل) استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد که بین خلاقیت مدیران و عملکرد مالی و همچنین بین مؤلفه های بعد محتوایی و فرآیندی خلاقیت مدیران مدارس و عملکرد آنان در جذب منابع مالی رابطه ای معنادار وجود دارد . ولی در بررسی رابطه ی بین عملکرد مدیران مرد و زن و مدیران با سطح تحصیلات متفاوت در جذب منابع مالی و نیز بین عملکرد مدیران دولتی و خصوصی در جذب منابع مالی، نیز تفاوت معناداری مشاهده نگردید .
خلاصه ماشینی:
و به اين سوالات پاسخ خواهد داد که آيا بين خلاقيت مديران مدارس شهرستان لامرد و عملکرد آنان در جذب منابع مالي چه رابطه وجود دارد ؟ مرتبط با موضوع اين تحقيق تحقيقات ديگري نيز انجام شده که به تعدادي از اين تحقيقات اشاره مي گردد .
فرضيه هاي فرعي : ١- به نظر مي رسد بين مؤلفه هاي بعد محتوايي خلاقيت مديران مدارس و عملکرد آنان در جذب منابع مالي در شهرستان لامرد همبستگي معناداري وجود دارد.
٢- به نظر مي رسد بين مؤلفه هاي بعد فرآيندي خلاقيت مديران مدارس و عملکرد آنان در جذب منابع مالي در شهرستان لامرد همبستگي معناداري وجود دارد.
جدول (١):ضريب آلفاي کرونباخ مؤلفه هاي پرسشنامه {مراجعه شود به فایل جدول الحاقی} {مراجعه شود به فایل جدول الحاقی} يافته هاي پژوهش فرضيه اصلي: بين خلاقيت مديران مدارس و عملکرد آنان در جذب منابع مالي در شهرستان لامرد رابطه معناداري وجود دارد.
بنابراين با توجه به اينکه ضريب همبستگي با سطح معناداري (٠/٠٠١) ارائه شده در سطح آلفاي ٠/٠١ معنادار است ، فرضيه پژوهش مبني بر وجود رابطه معنادار بين خلاقيت مديران مدارس و عملکرد آنان در جذب منابع مالي پذيرفته ميشود.
فرضيه فرعي اول : به نظر مي رسد بين مؤلفه هاي بعد محتوايي خلاقيت مديران مدارس و عملکرد آنان در جذب منابع مالي در شهرستان لامرد همبستگي معناداري وجود دارد.
فرضيه فرعي دوم : به نظر مي رسد بين مؤلفه هاي بعد فرآيندي خلاقيت مديران مدارس و عملکرد آنان در جذب منابع مالي در شهرستان لامرد همبستگي معناداري وجود دارد.