چکیده:
این مقاله، یک طرح مطالعاتی کیفی چند ضلعی میباشد. این که توضیح میدهد که چگونه در زمان
ناسازگاری اقتصادی مانند بحران مالی - جهانی، میزان انطباق با منابع انسانی برای هماهنگی با فرآیندهای
داخلی و خارجی در مدیریت باعث رشد سازمان میشود. با استفاده از تئوری تعاملی، شیوههای مدیریت
منابع انسانی و چارچوب ادغام، این مقاله اهمیت انتخاب راهبردی را در دستیابی به همدلی و اهمیت دادن
به تواناییهای خاص و شیوههای مدیریت منابع انسانی ایجاد میکند. مفاهیم به صورت نظریه نیز مورد
بحث قرار گرفته است. رویکرد مورد استفاده در این تحقیق، استقرایی و روش به کار گرفته شده، مفهوم
سازینیادی است. داده های تحقیق حاصل مصاحبه با مدیران وکارشناسان میباشد. یافته ها نشان میدهد: که تعادل و انعطاف پذیری سازمانی لزوما ممکن است منجر به پیاده سازی استراتژی های جهانی- محلی شود در حالی که ارتباط بین استراتژیهای جهانی- محلی و تعادل و انعطاف پذیری سازمانی بسیار پیچیده است. بر اساس داده های تحقیق، بسترهای اجرای مدل به دو مقوله بسترهای بیرونی و درونی تقسیم بندی شده
است.
خلاصه ماشینی:
واژههايکليدي: استراتژي هاي جهاني-محلي تعادل سازماني، انعطاف پذيري سازماني و بحران مالي جهاني (GFC) مقدمه سازمان هاي اطلاعاتي و فناوري اطلاعات که خدمات و اطلاعات را به مشتريان در سراسر جهان ارائه ميکنند اغلب به منابع سرمايه گذاري، منابع انساني و فرآيندهاي رقابتي وابسته اند (پرسيا وملک، ٢٠١٥) ١ اگر چه فناوري بر پايه تحويل خدمات و فناوري اطلاعات است، کيفيت سرمايه انساني و گزينه هاي استراتژيک که آنها در حمايت و دستيابي به رشد پياده سازي ميکنند، براي ايجاد ارزش براي مشتريان محلي يا جهاني اهميت پيدا ميکند.
از سوي ديگر در مدلهاي تحليلي سنتي، قدرت تاثير گذاري سازمان بر محيط عملا صفر يا بسيار ناچيز براورد مي شده است و از اين نظر نيز انعطاف پذيري سازماني براي تاثير گذاري بر محيط هم مطرح نبوده است (احمد،٤ ٢٠١٥) اما در فضاي بسيار رقابتي و متلاطم جديد سازمان ها بايد از قابليت تطبيق خود با تغيرات محيط برخوردار باشند و در عين حال بکوشند تا در جهت دستيابي به استراتژي هاي خود بر محيط کسب و کار نيز موثر واقع گردند اين الزامات موجب شده است در سالهاي اخير مقوله انعطاف پذيري سازماني بسيار مورد توجه قرار گيرد و مدل ها و چارچوب هاي مفيدي براي شناخت و تحليل آن تدوين گردد که "مدل انعطاف پذيري" يکي از آنها است.
M “ the influence of employee organizational citizenship Behavior on customer loyalty “ , international journal of Service industry management , Vol. 15 No. 1 , (2004) __ Chen, C.
,2009, "Job stress and organizational commitment among mentoring coordinators",Michael, International Journal of Educational Management,Vol. 23 No. 3,pp.