چکیده:
فناوری اطلاعات و ارتباطات امروزه ناتیر بسزایی در محیط اطراف ما و به ویزه آموزش داشتهاست بادکیری
الکترونیکی یک شکل جدیدی از یادگیری و تاثیرات فناوری اطلاعات و ارتباطات است که در بین دانشجویان و
اساتید محبوبیت خاصی پیدا کردهاست و تمایل زیادی به استفاده از آن دارند. در این پژوهش نگرش دانشجویان
دانشگاه پیام نور گیلان به یادگیری الکترونیکی را از طریق پرسشنامة نگرش یادگیری الکترونیکی میر علی
سیدتقوی(۱۳۸۶) سنجیده شد. به همین جهت جمعیت آماری ما دانشجویان دانشگاه پیام نور گیلان بودند و از
طریق روش نمونه گیری در دسترس از بین دانشجویان شرکت کننده در دوره ی یادگیری الکترونیکی در دانشگاه
پیام نور واحد سیاهکل ۵۰نفر انتخاب شده و پرسشنامه را تکمیل کردند. آمار در بخش توصیفی(میانگین؛ انحراف
معیار و واریانس) و سپس برای بررسی میزان همبستگی بین مولفهها در بخش استنباطی ضریب همبستگی پیرسون
سورد استفادم قزر گرفت در نوات تایح نضار رجات که تکرش دانشجویان نسیتوبه بادگیری الکترونیکی مقیت است او
کارایی اثربخش محیط یادگیری الکترونیکی نیز به تایید رسید.
خلاصه ماشینی:
درپژوهشي تحت عنوان بررسي نگرش دانشجويان نسبت به يادگيري الکترونيکي توسط مقصود امين خندقي و معصومه محمدحسين زاده (١٣٨٩) صورت گرفت ، نتايج نشان داد که دانشجويان دانشگاه علوم پزشکي مشهد پس از شرکت در دوره هاي آموزش الکترونيکي درک و نگرش مناسبي نسبت به آن پيدا کرده اند.
در پژوهشي ديگر تحت عنوان بررسي ارتباط نگرش به يادگيري الکترونيک و خودتنظيمي در پيشرفت تحصيلي دانشجويان دانشگاه علوم پزشکي بابل توسط مصطفي عزيزي شمامي و همکاران (١٣٩٦) صورت گرفت ، نتايج نشان داد نگرش به يادگيري الکترونيکي و خود تنظيمي تاثير مثبت و معناداري بر پيشرفت تحصيلي دارند.
در پژوهشي تحت عنوان مقايسه دانش و نگرش دانشجويان آموزش مجازي با دانشجويان غيرمجازي در مورد آموزش الکترونيکي توسط پاک سرشت و همکاران (١٣٩٥)صورت گرفت ، نتايج نشان داد که در مجموع سطح دانش دانشجويان در هر دو گروه در مورد آموزش مجازي پايين و نگرش آنها مثبت مي باشد.
در اين پژوهش به بررسي نگرش دانشجويان نسبت به يادگيري الکترونيکي در دوره هاي يادگيري الکترونيکي دانشگاه پيام نور واحد سياهکل پرداخته ايم .
بدين منظور نگرش دانشجويان نسبت به آموزش هاي الکترونيکي در چهارمولفه محيط يادگيري مستقل ، محيط يادگيري موثر، محيط آموزش چندرسانه اي، و محيط يادگيري مبتني بر هدايت آموزش دهندگان مطالعه شده و در نهايت ميزان همبستگي ميان اين چهارمولفه بررسي شده است .
جامعه آماري اين پژوهش ، دانشجويان پيام نور دانشگاه گيلان در سال تحصيلي١٣٩٧-١٣٩٦ بودند که از بين آنها واحد سياهکل به عنوان نمونه به صورت هدفمند و در دسترس ٥٠دانشجوي شرکت کننده در دوره هاي يادگيري الکترونيکي دانشگاه انتخاب شدند.