چکیده:
پژوهش حاضر به منظور بررسی تأثیر استفاده از کار پوشه الکترونیکی بر مهارت های فراشناختی دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی ناحیه دو ساری انجام شد. روش پژوهش ار نوع شبه آزمایش بوده و از طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل استفاده گردید. جامعه آماری در این پژوهش شامل کلیه دانش آموزان دختر پایه پنجم ابتدایی ناحیه دو ساری که در سال 1395 مشغول به تحصیل بودند که تعداد آنها برابر با 409 نفر بود. حجم نمونه 40 نفر که برای هر کلاس بیست نفر دانش آموز بعنوان گروه آزمایش و گروه شاهد به روش تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها در این تحقیق مقیاس اصلاح شده فراشناخت برای نوجوانان (MCQ-A) بود که پایایی پژوهش در دو سطح توصیفی و استنباطی و با استفاده از نرم افزار SPSS صورت گرفته استفاده شده است. در نهایت یافته ها نشان داد که استفاده از کار پوشه الکترونیکی بر مهارتهای فراشناختی دانش آموزان تأثیر دارد.
خلاصه ماشینی:
تحلیل کواریانس یکطرفه فرضیه 2 (به تصویر صفحه مراجعه شود) بر اساس نتایج جدول 2 با توجه به میزان 98/18 =Fو اینکه مقدار P-value از سطح 05/0 کمتر میباشد با 95/0 اطمینان فرضیه تحقیق تأیید میگردد و این نتیجه حاصل میگردد که استفاده از کارپوشه الکترونیکی بر باورهای مثبت دانشآموزان تأثیر دارد و شدت اثر آن نیز با توجه به مقدار 214/0 در حد ضعیف میباشد.
تحلیل کواریانس یکطرفه فرضیه 4 (به تصویر صفحه مراجعه شود) بر اساس نتایج جدول 4 و با توجه به میزان 26/7 =Fو اینکه مقدار P-value از سطح 05/0 کمتر میباشد با 95/0 اطمینان فرضیه تحقیق تأیید میگردد و این نتیجه حاصل میگردد که استفاده از کارپوشه الکترونیکی بر اعتماد شناختی دانشآموزان تأثیر دارد و شدت اثر آن نیز با توجه به مقدار 32/0 در حد ضعیف میباشد.
تحلیل کواریانس یکطرفه فرضیه 5 بر اساس نتایج جدول 5 و با توجه به میزان 67/15 =Fو اینکه مقدار P-valueاز سطح 05/0 کمتر میباشد با 95/0 اطمینان فرضیه تحقیق تأیید میگردد و این نتیجه حاصل میگردد که استفاده از کارپوشه الکترونیکی بر خودآگاهی شناختی دانشآموزان تأثیر دارد و شدت اثر آن نیز با توجه به مقدار 20/0 در حد ضعیف میباشد.
نتایج فرضیه سوم نشان داد که استفاده از کارپوشه الکترونیکی بر باورهای منفی دانشآموزان تأثیر ندارد که این نتیجه با نتایج تحقیق زارعی زوارکی (Zaraee zavaraki, 2015)، دانا (Dana, 2013)، افشون (Afshon, 2014)، خرمآبادی (Khoramabadi, 2013)، معنویپور (Manavipour, 2013)، شهنی ییلاق(Shahni Yeylagh)، موریس (Morris, 2014)، پینتریچ (Pintrich, 2013) و سیلس و همکاران (Seals et al.